ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج تخریب شود

دنا نما: رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهردار و اعضای شورای شهر بدون توجه به مسائل قومی و سیاسی با ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی عصر امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه بخشی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد جا مانده از  تفکرات قبیله‌ای و سیاسی است اظهار داشت: خدمت به خلق بزرگ‌ترین عبادت بعد از انجام واجبات است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام حسین (ع) می‌فرمایند: “خداوند به شما یک موقعیتی داده است که گره‌گشای کار مردم باشید و مردم برای رفع مشکلات  به شما رجوع می‌کنند و این نعمت خدا است بر شما چون این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود که در یک مسند و منصبی قرار بگیرد و بتواند گره‌گشایی کند.

وی افزود: هر گامی در حوزه مدیریت شهری، سالم‌سازی شهر، چه در حوزه نظافت شهری، مبلمان شهری، سازه‌های شهر و اجرای یک پروژه و مجموعه‌ای که موجبات آرامش مردم را فراهم کند موجب خشنودی پروردگار از مسئولان حوزه شهری است.

مزارعی ضمن تبریک به شهردار جدید شهر یاسوج و اعضای شورای این شهر و با قدردانی از زحمات جاوید شهردار سابق شهر یاسوج، گفت: یک مدیر خلاق از تجربه مسئولان قبل از خود استفاده می‌کند و با خلاقیت و نوآوری طرح‌های جدیدی را اجرا می‌کند.

وی داشتن جسارت و جرات، تفویض اختیار و مسئولیت‏ خواهی، کنترل و نظارت، شور و مشورت با افراد صالح و شایسته، وفای به عهد، عدم فاصله گرفتن از مردم، عدم سوء استفاده مدیر و وابستگان از امکانات، داشتن روحیه انتقاد پذیری، روحیه عدالت  محوری  و داشتن سعه صدر را از ویژگی‌های یک مدیر لایق و شایسته در جامعه اسلامی عنوان کرد.

مزارعی گفت: موفقیت شهردار در گرو حمایت همه جانبه اعضای شورای شهر است و این حمایت باید به گونه‌ای باشد که تفکرات قومی، قبیله‌ای و سیاسی در شورای شهر نفوذ نداشته باشد.

مزارعی با اشاره به آثار مخرب طایفه گرایی و باج خواهی در هر سیستمی، اظهار داشت: توسعه و بازسازی مبلمان شهری از اولویت‌های شهرداری است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بر وحدت و همدلی اعضای شورا در پیمودن راه توسعه شهر تاکید کرد و گفت: برای حل تنش‌های اجتماعی با یکدیکر متحد باشید و به بهانه قومی و قبیله‌ای نفاق و دو دستگی در شورای شهر ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه  چشم‌های خود  را به روی تصمیم‌گیری به روی قوم و قبیله‌گرایی و حتی به روی کسانی که به ما رای دادند باید ببندیم، تصریح کرد: مصلحت مردم و شهر بر قومیت گرایی ارجحیت دارد.

مزارعی با بیان اینکه امروز ما به عنوان منتخبین مردم تکلیف دفاع از حقوق مردم را داریم منتها در چارچوب عقل و تدبیر و شریعت و قانون، گفت: حمایت همه جانبه از سیاست‌های به جا و به موقع شهردار ضروری است.

وی  با اشاره به اهمیت بیت المال، افزود: راه اغماض را برای سواستفاده سودجویان از بیت المال در شورای شهر و شهرداری بسته شود و باید براساس قانون نسبت به کار یکدیگر نظارت داشته باشید.

مزارعی تصریح کرد: مردم به شما اعتماد کردند و  رای دادند، نباید به این اعتماد پشت پا بزنید، این مدیریت محل استفاده شخصی نیست، امانتی به گردن شما است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به  به برخی از مشکلات حوزه شهر یاسوج، عنوان کرد: وجود وانت بارهای دستفروش در ورودی شهرها یک معضل است که باید شهرداری با همکاری نیرونی انتظامی برای ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی بیان کرد: حوزه قضایی استان آمادگی خود را برای آموزش ماموران اجرائیات شهرداری و صدور کارت ضابط قضایی اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر در خصوص شیوع شیوه جدی اخاذی در یاسوج با راه انداختن درگیری سوری با افراد ثروتمند و با آبرو و سپس اخاذی از آنها، گفت: بررسی می‌کنیم اگر چنین چیزی بود قاطعانه برخورد می‌شود.

مزارعی پیشگیری را بهترین و موثرترین راه برای مقابله با ساخت و سازهای غیر اصولی و بی‌قاعده در شهر دانست و گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر یاسوج تخریب شود.

رئیس کل دادگستری به افزایش حمایت‌ها و گشت های پلیس برای تامین امنیت رفتگران طبیعت اشاره کرد و افزود: در خصوص آن تصادف منجر به فوت کارگر شهرداری، ظاهرا راننده به علت سرعت بالا، توان کنترل خودرو را نداشت و پس از تصادف از صحنه متواری شد که دو روز بعد خودش را معرفی کرد و الان نیز در زندان به سر می‌برد.

این مقام قضایی گفت: حتی حضور فیزیکی پلیس برای امنیت آفرینی مهم است و  برای ارتقاء حداکثری امنیت مناطق حاشیه‌ای شهر گشت‌های پلیس فعال‌تر می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.