۵۰ نفر از یک طایفه خاص در کهگیلویه و بویراحمد استخدام شده‌اند

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که اولویت نخست وی در انتخاب مدیران اجرایی با نیروهای بومی دارای شایستگی، تخصص و همراهی با سیاست ها و راهبردهای دولت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی محمد احمدی یکشنبه شب در نشست با برخی از اعضای حزب اعتدال و توسعه شعبه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که استفاده از نیروهای درون دستگاهی از دیگر رویکردهای اساسی در چینش مدیران اجرایی است.
وی تصریح کرد که تحمیل نیرو از بیرون یک مجموعه کار مناسبی نیست و این کار ظلم به بدنه کارشناسی و نیروهای شایسته در آن مجموعه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر مدیریت را یک اصل انکار ناپذیر در ساختار نظام سیاسی دانست و گفت که پس از ارزیابی و بررسی های جامع و رصد کارکرد و عملکرد دستگاه های مختلف ،تغییر مدیران با حفظ اصول و راهبرد مورد قبول دولت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه به دنبال تغییر مدیران به صورت شلاقی و شتاب زده نیست و این مسئله با ساختار نظام مدیریتی همخوانی ندارد، گفت: سابقه اجرایی، کارآمدی و تخصص مهمترین معیار در انتخاب مدیران است.
وی با تاکید بر اینکه به چینش نیروهای موجود تا ارزیابی نهایی دست نخواهد زد، افزود: برخی ها از رویکردها و تاکیدی که استاندار بر روی نظم، برنامه، حضور به موقع و تعهد و مسوولیت پذیری دارد نگران هستند اما بدون شک این نارضایتی ها کمترین خللی در برنامه‌ها و عزمم در ادامه این مسیر به وجود نخواهد آورد.

بکارگیری بیش از ۵۰ نفر از طایفه خاص در یک دستگاه اجرایی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین برخی چالش ها و موانع موجود در راه توسعه استان گفت: یکی از دستگاه های اجرایی بیش از ۵۰ نفر نیرو را به صورت غیرقانونی و بدون هیچ ضابطه ای بکار گرفته که اسناد و مدارک آن نیز موجود است.
احمدی افزود: حتی برخی از این نیروها را نیز به صورت قراردادهای پیمانی درآورده اند.
وی با اشاره به نبود تخصص و تعهد در نیروهای طایفه ای در برخی دستگاه ها گفت: در چینش و بکارگیری این نیروها یک نفر در رشته الهیات به عنوان کارشناس عمران و کارشناس عمران نیز در حوزه فرهنگی مشغول فعالیت است.
احمدی یادآور شد: بدون شک با چنین رویکرد و نگاه مسموم طایفه گرایی و چسبندگی های قومی و قبیله ای نباید انتظار تحول و توسعه این استان را داشت.
وی تصریح کرد که وضعیت موجود استان نشان می دهد که برخی از مدیران بومی به جای خدمت به مردم این دیار به فکر ایل و تبار خود هستند که جای بسی تاسف است.
احمدی با اظهار گلایه از برخی نیروهای سیاسی در استان نیز گفت: شعار زنده باد مخالف من هنوز به معنای واقعی در عمل پیاده نشده است و اگر هدف توسعه و پیشرفت استان است نباید از ظرفیت برخی شعارها و اصول، تنها برای بهره‌برداری سیاسی خود استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت که ضعف و ناکارآمدی در حوزه های مختلف این استان مشهود است.
وی با بیان اینکه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان چالش های فراوانی وجود دارد، افزود: در بخش بهداشت و درمان مشکلات فراوان است و طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در برخی شهرستان ها به خوبی اجرا نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خودزنی ها و دامن زدن به طایفه گرایی و مسایل قومی و قبیله ای در کنار تخریب های زیست محیطی از اهم چالش های اجتماعی در استان است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.