۸ شهرداری کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه قضایی معرفی شدند

دنا نما: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸ شهرداری از شهرهای ۱۷ گانه این استان به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید اسدالله هاشمی در نشست با شهردار یاسوج اظهار داشت: مشکلات زیادی از گذشته در شهر یاسوج به ارث رسیده و ما مدیران باید کمبودهای گذشته را جبران کنیم تا مردم امیدوار به تغییر و تحول باشند.

وی عنوان کرد: ما با شهردار و شورای قبلی تعامل داشتیم اما گلایه‌هایی هم از آنها داریم زیرا نسبت به ایجاد مبلمان شهری و دیگر زیرساخت‌ها توجه داشتند اما به مهمترین مساله  زیست محیطی شهر یعنی پسماندها و زباله‌های عفونی نگاهی نداشتند.

هاشمی با تاکید بر اینکه رها شدن بسیاری از پسماندها بویژه زباله‌های عفونی نگرانی ما را در حوزه پسماندها در یاسوج دوچندان کرده است، ابراز کرد: انشالله بتوانیم با تعامل این مشکل را حل کنیم ما نسبت به این نگرانی اقدامات قانونی را انجام دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸ شهردار استان از جمله شهردار یاسوج در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی شدند رای ۱۲ میلیون جریمه صادر شد ما خواستار جریمه نبودیم و خواسته ما حل معضل است.

هاشمی ادامه داد: در دو پشته دشتروم کلنگی به زمین زده شده اگر فنس کشی انجام شود بخشی از مشکل در دوپشته حل می‌شود اما روزانه ۳۰۰ تن زباله در دو پشته دفن که باید کارخانه بازیافت ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت بازیافت برویم و ورمی کمپوست از زباله تولید کنیم، بیان کرد: مشکلات دیگری هم در سطح شهر یاسوج بوده اما اولویت ما اول پسماندها و دو پشته دشتروم و دوم وضعیت رودخانه بشار است.

هاشمی با اشاره به اینکه در زمینه این دو اولویت هم جلسات زیادی گرفته شده اما هیچکدام اجرا نشده است، اظهار داشت: در هیچ جای جهان به این شکل جمع آوری زباله را نداریم، سنتی ترین روش و غیرقابل قبول ترین روش را در جمع آوری زباله های یاسوج داریم و داریم با این روش بیماری‌ها و آلودگی‌ها را با ماشین‌های زباله و در مسیر دشتروم با دست خودمان پراکنده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کلینیک‌های پزشکی و دندانپزشکی مشکل دیگر پسماند حوزه یاسوج بوده بخصوص دندانپزشکی ها و رادیولوزی ها خطرناک ترین زباله ها را دارند. پسماند آنها با پسماندهای عادی مخلوط شده که خلاف قانون است و زباله های این مراکز ابتدا باید بی خطر شوند سپس در محل مخصوصی به عنوان محل زباله ویژه که یک هکتار از ۱۶ هکتار دوپشته به آن اختصاص یافته دفن شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.