۷ آبان تاریخ جعلی و ساختگی است/برخی عالمند ولی بی‌بصیرت

دنا نما: دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ آبان تاریخی جعلی و ساختگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، دیشب و بعد از نماز مغرب و عشا اجتماع بزرگ زوار اربعین در محل حسینیه امام علی یاسوج و با حضور گسترده زوار اربعین حسینی از استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این آیین ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اربعین یک حرکت و دوره آموزشی و تمرینی برای حضور در رکاب امام زمان (عج) است اظهار کرد: منزل اول در این راه منزل معرفت و شناخت است که نسبت به جایگاه امام خود شناخت پیدا می‌کنند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: منزل دوم منزل توبه و طهارت است که این فرصت برای همه است که چشم و زبان و گوش خود را پاک کنیم.

هدایتخواه سپس به منزل چهارم اشاره کرد و گفت: منزل چهارم منزل بصیرت است که برای یاری ولی بر حق زمان به معنای تیزبینی و روشن بینی است که با علم فرق دارد چرا که برخی عالمند ولی بی‌بصیرتند.

این فعال فرهنگی با اشاره به این که برخی بصر دارند ولی بصیرت ندارند افزود: بصیرت آن بینایی است که حیات ابدی خود را ادامه می‌دهیم و در طول تاریخ شیاطین تلاش می‌کنند بر باطل لباس حق بپوشانند.

وی با بیان این که در عصر فتنه‌ها هستیم خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که در فضای مجازی باطل‌ترین باطل‌ها را بزک کرده و حق می‌نامند و یک تاریخ ساختگی که در هیچ منبع تاریخی چنین چیزی پیدا نمی‌شود می‌گویند روز تولد کورش است.

هدایتخواه در همین خصوص گریزی به تاریخ ساختگی ۷ آبان زد و گفت: فردوسی که به قول خودش به عرب‌ها طعنه می‌زد و این قدر تعصب ایرانی داشت و ۳۰ سال زحمت برای زبان فارس کشید از دیو و اژدها در شاهنامه نام برده اما نامی از کورش نبرده است.

این فعال فرهنگی گفت: باید بپرسیم که چرا از نظر بعضی کورش حق مسلم نام گرفت و چرا یهودی‌ها که فقط خود را آدم می‌نامند و بقیه را حیوان می‌دانند چرا نام کوچه و خیابان و هتل خود را کورش می‌گذارند و یا این که چرا تا قبل از دوره رضاخان نام هیچ یک از بزرگان ما را کورش نگذاشته‌اند در حالی که بر خود نام چنگیز و تیمور می‌گذاشتند.

وی افزود: در دوره‌ای هستیم که مسلم‌ترین حقایق را فراموش می‌کنند لذا اگر بصیرت نباشد حق و باطل را نمی‌توان فهمید و تشخیص دوست و دشمن بسیار سخت است.

هدایتخواه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که آن‌هایی که امام حسین را کشتند بنی‌امیه را نمی‌شناختند تصریح کرد: آن‌ها کسانی بودند که تحت تأثر فضای تبلیغاتی بنی‌امیه قرار گرفتند و جریان بنی‌امیه را در برابر امام حسین(ع) بر حق می‌دانستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.