مقابله مسلمانان با استکبار از آرمان امام حسین (ع) الهام گرفته شده است

دنا نما: استاد حوزه علمیه قم گفت: ایستادگی و مقابله مسلمانان از جمله شیعیان با استکبار جهانی از آرمان ظلم ستیزی امام حسین (ع) الهام گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت الله عبدالله محمدی اصفهانی روز پنجشنبه در آیین عزاداری اربعین حسینی در یاسوج با تسلیت سالگرد چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار داشت: امام سوم شیعیان آموزگار بزرگ شهادت است.
وی افزود: نام سیدالشهدا و ۷۲ یار وفادار آن حضرت تا همیشه باقی خواهد ماند و آیین های سوگواری ماه محرم، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی نیز هر سال باشکوه تر از قبل در ایران و کشورهای اسلامی برگزار می شود.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروزه سوگواری برای شهادت امام سوم شیعیان و یاران باوفایش و شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی تنها مختص شیعه و سنی نیست بلکه پیروان دیگر ادیان در نقاط مختلف دنیا نیز چنین اموری را انجام می دهند.
آیت الله محمدی اصفهانی عنوان کرد: آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان تجمع بزرگ مسلمانان بیانگر عشق، ارادت و دلدادگی آنان به ائمه اطهار (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی ابراز داشت: هیچ مصیبتی بالاتر از واقعه عاشورا و نهضت کربلا در دنیا و در تاریخ بشریت وجود ندارد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: تمامی لحظات نهضت کربلا و واقعه عاشورا از ابتدا تا انتها برای مسلمانان و به ویژه شیعیان حاوی درس، پیام و نکات آموزنده است.
آیت الله محمدی اصفهانی اظهار داشت: چنانچه قیام امام حسین (ع) نبود دین مبین اسلام از بین می رفت و امروزه نیز مسائل مهمی شامل آزادگی و جهاد در راه خدا معنا نداشت.
مداحی، نوحه سرایی و سینه زنی در این آیین اجرا و علاوه بر آن در شهر یاسوج و برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد نیز آیین تعزیه با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.