انسجام مسلمانان بزرگ ترین دستاورد اربعین

دنا نما: خطیب موقت جمعه یاسوج گفت: انسجام مسلمانان جهان بزرگ ترین دستاورد همایش پیاده روی اربعین حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز امروز این شهر گفت: کسب ثواب‎های زیاد، بهشتی شدن و استجابت دعا از جمله وعده‎های خداوند در زیارت اربعین است.
حجت الاسلام حسینی صدر با اشاره به اینکه انسان باید با زیارت اربعین یاد و فلسفه قیام امام حسین(ع) را مد نظر قرار دهد افزود: آنچه مسلم است  زیارت اربعین خنثی کننده نقشه های کسانی است که می خواهند روح شهادت طلبی را در جامعه ازبین ببرند.
وی با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در مراسم اربعین حسینی، اضافه کرد: در اربعین، میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان با عشق و علاقه و بدون هیچ چشم داشتی حول محور امام حسین(ع) جمع  می شوند.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه حرکت عظیم زائران اربعین باعث وحشت آمریکا و صهیونیست ها و سبب نابودی گروه های تکفیری خواهد شد گفت: حضور باشکوه امسال زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، جواب محکمی به این یاوه گویی ها برخی از بدخوان ایران اسلامی خواهد بود.
حجت الاسلام حسینی صدر به نشست اخیر سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در تهران اشاره کرد و گفت: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران این تعامل موجب تقویت و توسعه ظرفیت های موجود میان سه کشور در حوزه های مختلف می شود زیرا با ایجاد هم‌گرایی، فرصت‌های جدیدی را در مواجهه با چالش‌های موجود در منطقه فراهم می کند.
وی با بیان اینکه سفر ولادمیر پوتین برای دومین بار به ایران نشان از جایگاه ایران در معادلات منطقه ای دارد ادامه داد: پوتین در این سفر با رهبر و سایر شخصیت های سیاسی ایران دیدار و گفتگو کرد.
خطیب موقت نماز جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه و استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت: سعد حریری خود تبعه کشور عربستان است و استعفای وی با فتنه عربستان صورت گرفته است.
حجت الاسلام حسینی صدر با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و آرامش منطقه افزود: ایران نقش بی‌بدیلی در آرامش و ثبات منطقه به خصوص لبنان داشته و جمهوری اسلامی همواره در فلسطین، لبنان و جنگ با داعش محور مقاومت بوده است.
حسینی‌صدر ادامه داد: اقدامات عربستان و برخی کشورهای غربی برای نابودی داعش عوام‌فریبی است و این کشورها خود از حامیان این گروهک تروریستی هستند.
خطیب جمعه شهر یاسوج در خصوص بازداشت گسترده شاهزادگان عربستان  هم گفت: بازداشت شاهزادگان در عربستان برای فراهم کردن زمینه به تخت نشستن محمدبن سلمان ولیعهد این کشور است و بازداشت این افراد به دلیل مبارزه با فساد تنها بهانه‌ای برای تقویت قدرت شاهنشاهی در این کشور سعودی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.