حادثه‌ای تلخ که باعث کوچ اجباری خانواده کهگیلویه و بویراحمدی شد/مردم و مسئولین یاری کنند+تصاویر

دنا نما: مرد دنایی به کمک مردم و مسئولین و نهادهای حمایتی برای ادامه زندگی نیاز فوری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، ۱۷ مرداد امسال بر اثر برخورد ماشین‌آلات راهسازی به خانه و سرپناه معلول ۸۰ درصد سوختگی، غلام‌محمد آفتاب ساکن روستای سرتنگ‌رواق از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا، وی به همراه همسر و ۴ فرزند خود مجبور به ترک خانه و کاشانه شدند.

غلطک راهسازی کنترلش در یک شیب تند از دست راننده خارج می‌شود و راهی خانه غلام‌محمد می‌شود و در بین راه راننده غلطک که دیگر کاری برای توقف وسیله از دستش ساخته نیست، جهت حفظ جان به بیرون می‌پرد.

خانه غلام‎محمد آفتاب در پایین دست جاده بر اثر برخورد این غلطک، به شدت آسیب می‌بیند و دیوار آشپزخانه فرو می‌ریزد و قسمتی از دیوار فرو ریخته و وسایل آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی، آبگرمکن و هر آنچه در آشپزخانه بود از بین می‌رود.

در زمان اتفاق این حادثه تنها یک دختر این معلول در یکی از اتاق‌ها در حال استراحت بود که خوشبختانه به وی آسیبی نرسید و بقیه اعضای خانواده بیرون از خانه بودند.

غلام‌محمد آفتاب با ۸۰ درصد سوختگی در سر و صورت، دست‌ها و ۴ سال بستری در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان و انجام ۶۰ بار عمل زیبایی به وسیله کمک‌های مردمی و کمیته امداد، هر چند زندگی به وی برگشت ولی زیبایی جوانی و صورت وی برنگشت تا جایی که از پوست و گوشت کمر برای پوست سر وی پیوند زدند تا جمجمه پوشانده شود.

این معلول بعد از ۲۱ سال درمان هنوز باید سر خود را درمان و بانداژ کند و تا آخر عمر تحت درمان باشد و هزینه‌های زیادی پرداخت کند و وی تنها سایه‌ای است از پدر برای ۴ سر عائله، چرا که دارای سر و صورتی طبیعی نیست و هر آنچه را که نشانه زیبایی است را از دست داده است.

این معلول بعد از تخریب خانه به وسیله غلطک، به دلیل ایجاد شکاف در دیواره‌ها و ترس از آوار شدن خانه مجبور به کوچ اجباری به روستای دیگر در ۵ کیلومتری محل زندگی و روستای بنستان شد.

هر چند غلام‌محمد آفتاب چشمانی برای گریه کردن نداشت تا از درد و رنج مشکلات گریه کند ولی همسر وی با چشمانی اشکبار گفت: به کمک نیاز داریم و دار و ندار و هر آنچه با کمک‌های کمیته امداد و مردم داشتیم را از دست دادیم و اکنون در این روستا باید ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان کرایه بدهیم و برای تهیه مایحتاج خانواده و تهیه سرپناه جهت گذران حداقل زندگی نیاز به کمک مردم و مسئولین را داریم و چشم انتظار یاری‌ دستان سخاوتمندانه شماها هستیم.

 غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۲) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۳) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۴) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۵) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۶) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۷) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۸) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۹) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۰) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۱) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۲) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۳) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۴) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۵) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۶) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۷) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۸) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۱۹) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۲۱) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۲۲) غلام محمد آفتاب روستای سرتنگ رواق پاتاوه (۲۳)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.