نحوه هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی در برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکوک است/نیامدم که اضافه‌کار کارکنان استانداری را حل کنم

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیامدم که اضافه‌کار کارکنان استانداری را حل کنم یا در خصوص سوخت خودروها کاری انجام دهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در پنجمین نشست توسعه و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که به دستور کار بررسی یک درصد اعتبارات اختصاص یافته به حوزه پژوهش و تدوین عملیاتی برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، گفت: ضعف مدیران است که پول حوزه پژوهش برگشت بخورد و بعد بگویند پولی وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی ادارات استان پول حوزه پژوهشی را برای حوزه‌های زیرمجموعه اختصاص داده‌اند در حالی که پول حوزه پژوهشی باید برای قرار داد با دانشگاه‌ها اختصاص داده شود، افزود: سازمان جهاد کشاورزی اعتبارات بخش پژوهشی را برای ادارات زیرمجموعه خود اختصاص داده در حالی که باید این اعتبار در بیرون از این سازمان و برای امر پژوهش اختصاص داده می‌شد.

وی تصریح کرد: قانع کننده نیست مدیران پول حوزه پژوهش را با کارمند خود قرار داد ببندند و بعد بگویند در حال انجام کار پژوهشی هستیم که اگر یک دستگاه‌ اجرایی در حوزه پژوهش با خودش قرار داد ببندد مانند این است که داور و بازیکن هر دو یکی شده‌اند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی در اداره‌کل بهزیستی انتقاد کرد و گفت: بهزیستی پول پژوهش را به کارکنان خود شاغل در دانشگاه آزاد پرداخت کرده و به هر فردی ۲٫۵ میلیون تومان داده که این نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در این حوزه مشکوک است.

احمدی در پاسخ به توضیحات مدیرکل بهزیستی در خصوص تحصیل کارکنان این دستگاه‌ها در رشته‌های مرتبط با بهزیستی در دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه اول شما دانشگاه علوم پزشکی است و بسیاری از مسائل بهزیستی و روان‌درمانی در حوزه این دانشگاه است اما با این دانشگاه هیچ قراردادی امضا نکرده‌اید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پول حوزه پژوهشی با سایر پول‌ها تفاوت دارد، گفت: پول این حوزه اختصاص داده می‌شود تا مسائل و مشکلات حل شود و نباید این پول‌ها به آشناها و دوستان اختصاص داده شود.

وی کار اداره‌کل بهزیستی را اشتباه خواند و تصریح کرد: پول بیت‌المال را هدر دادید چرا که کارمندان از طرق مختلف می‌توانند پول دانشگاه خود را تامین کند بهزیستی خودش کمیته‌ امدادی است، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی در بهزیستی نظارت کند و اگر مبالغ اختصاص یافته در حوزه‌های غیر از موارد مرتبط با بهزیستی بوده به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ارجاع دهید.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم جذب اعتبارات پژوهشی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه رسانه‌های استان هر چه دوست دارند انتشار می‌دهند این یک مشکل است و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر این موضوع نظارت کند.

احمدی تصریح کرد: در اینکه رسانه‌ها رکن دموکراسی هستند هیچ شکی نیست اما باید حرمت افراد توسط رسانه حفظ شود و اخلاق اسلامی مورد توجه قرار گیرد، پول حوزه پژوهش جذب و تنها در این حوزه هزینه شود و نباید این پول به فصل‌نامه اختصاص داده شود که این اشکال از رسانه‌ها نیست از مدیران است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات پژوهشی منابع طبیعی که برای پژوهش در زمینه خشکیدگی و بیماری درختان بلوط و راهکار مناسب در این حوزه اختصاص داشت، گفت: افزون بر ۲۰۰ اصله از درختان تلخاب باشت براثر بیماری بر روی زمین افتاده‌اند که مدیرکل منابع طبیعی معتقد است این درختان براثر طوفان از بین رفته‌اند و جای سوال است آیا طوفان کاترینا آمده که درختان این گونه شده‌اند.به مدیران توصیه می‌کنم به باشت سفر کنند و وضعیت تاسف‌بار این درختان را ببینند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اعتبارات حوزه پژوهشی که بالای ۵۰ میلیون تومان هستند نظارت کنند و از دستگاه‌های طرف قرار داد گزارش بخواهند و در نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی این گزارش ارائه شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق قانون خودم بر نحوه هزینه شدن اعتبارات و بودجه‌ نظارت خواهم کرد، گفت: نیامدم که اضافه‌کار کارکنان استانداری را حل کنم یا در خصوص سوخت خودروها کاری انجام دهم، استانداری واحد اداری و مالی دارد که بر این موضوع نظارت دارد، لذا اگر تا آخر دوره‌ای که استاندار هستم ندانم که سوخت خودروها چقدر بوده مهم نیست مهم این است که بدانم اعتبارات و بودجه‌ها چقدر بوده و به کجا رفته است.

احمدی با اشاره به اینکه مدیران انعطاف مدیریت شده نه رها شده داشته باشند، گفت: تا آخر کار با همین روش به کارمان ادامه می‌دهیم در ابتدای هر نشست سوال می‌پرسم مصوبات جلسه گذشته چه بوده و چه کاری کرده‌اید؟تصور نکنید اول راه است و رها می‌کنم تا آخر بر همین منوال پیش می‌رویم.

وی با تأکید مجدد بر اشراف کامل مدیران به تمام حوزه‌های اجرایی و مالی خود گفت: قابل پذیرش نیست مدیری در جلسه حاضر شود بعد در مورد موضوعی بگوید فکر می‌کنم یا حدس می‌زنم، این حرف‌ها را نمی‌پذیرم.نه اصل بر سخت‌گیری است نه بر راحت گذشتن از کنار کارها و وظایف.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از وقت خود را در اتاق کارم می‌گذرانم افزود: ۲۰ درصد دیگر وقتم را به مناطق مختلف استان می‌روم و از نزدیک وضعیت استان را مشاهده می‌کنم جاهایی که مشکلاتی وجود دارد را در ذهنم یادداشت می‌کنم تا به مانند امروز به مدیران تذکر دهم.تذکر به مدیران به مثابه امر به معروف و نهی از منکر است، ابتدا تذکر می‌دهیم و اگر اصلاح نشود به تذکر اکتفا نخواهیم کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.