صدور ۵۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه تا پایان سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد/کاهش ۱۱ درصدی آمار طلاق نسبت به مشابه سال گذشته در استان

دنا نما: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال جاری بیش از۰ ۵۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید محمدعلی تقوی در نشست خبری ظهر امروز به مناسبت هفته ثبت احوال به وظایف و ماموریت‌های این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: صدور شناسنامه مکانیزه از سال ۸۲ آغاز شد و تا سال ۹۲، ۱۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شد اما در چهار سال اخیر آمار صدور شناسنامه ۲۳۰ هزار مورد بوده، ۹ ماهه امسال نیز ۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است که تا پایان سال جاری آمار صدور شناسنامه مکانیزه از ۵۰۰ هزار شناسنامه می‌گذرد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها و فوت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، افزود: طی ۴ سال گذشته ۶۴ هزار سند ولادت، ۱۰ هزار ۶۹ واقعه فوت، ۲۹ هزار و ۳۴۸ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۲۹ واقعه طلاق ثبت شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: صدور کارت هوشمند برای افراد ۱۵ سال و افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند انجام می‌شود که این افراد تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری مهلت دارند برای تعویض و یا دریافت کارت ملی خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

این مسؤول تصریح کرد: ۵۱۷ هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تاکنون ۲۶۹ هزار نفر فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و برای بیش از ۲۵۵ هزار نفر کارت هوشمند صادر شده است، همچنین برای مناطق روستایی و عشایری سیستم سیار پیش‌بینی شده است

تقوی در ادامه سخنان خود به ثبت واقعه چهارگانه در استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۱ هزار  ۵۹۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷ درصدی ولادت مواجه هستیم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۵ مورد واقعه ولادت ۶ هزار و ۴۵ مورد ولادت پسران و ۵ هزار و ۵۵۰ مورد ولادت دختران به ثبت رسیده است که پسران ۶۲ درصد و دختران ۴۸ درصد ولادت‌ها را در سال جاری تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۹۸۴ واقعه فوت ثبت شده که شاهد کاهش ۳ درصدی آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم که این نشان‌دهنده ارتقاء سلامت و امید به زندگی در بین مردم است، ضمن اینکه یک هزار و ۱۱۵ مورد از فوت شدگان را مردان و ۸۶۹ واقعه فوت شدگان را زنان تشکیل می‌دهد.

این مسؤول تصریح کرد: در سال جاری ۵ هزار و ۶۳۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که شاهد کاهش ۹ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم در حالی که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ازدواج افزایش چشمگیری داشته است.

وی از کاهش ۱۱ درصدی طلاق در ۹ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه کارهای فرهنگی عامل کاهش طلاق در استان بوده، گفت: یک هزار و ۱۷۹ مورد طلاق در سال جاری به ثبت رسیده که در هر ماه ۱۳۱ واقعه طلاق و در شبانه‌روز ۴ واقعه طلاق ثبت شده است.

این مسؤول به مهمترین عوامل مرگ و میر اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۱ درصد، سرطان‌ها ۱۳ درصد و سالخوردگی با ۱۲ درصد مهمترین علت مرگ و میر در استان بوده است که به ازای هر یکهزار نفر ۴ نفر فوتی به ثبت رسیده است.

تقوی تصریح کرد: بیشترین فوتی در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است که ۶۲ درصد افراد در این سن فوت می‌کنند، ۹ درصد هم بین سنین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و ۲ درصد در فاصله سنی ۵ تا ۱۵ سال هستند.

وی در پایان به فراونی نام‌ها در استان اشاره کرد و گفت: امیرعلی، حسین، امیرعباس و رضا در بین پسران و فاطمه، آوا، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی نام‌ها در بین دختران است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.