۹۰ درصد جایگاه‌های سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی شده است

دنا نما: مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک سال گشذته تاکنون ۹۰ درصد از جایگاه‌های فعال سی. ان. جی (CNG) این استان استاندارد سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، لطف اله مسعودی افزود: ۶۳ میلیون و ۵۶۳ هزار متر مکعب گاز امسال در جایگاه‌های سی. ان. جی کهگیلویه و بویراحمد مصرف شده است.
وی بیان کرد: این میزان سوخت گاز مایع در ۲۷ جایگاه سی. ان. جی این استان توزیع شده است.
مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مصرف گاز برای سوخت خودروها از نظر پاکی و عاری بودن از هر نوع آلایندگی زیست محیطی افزود: مصرف گاز مایع بهترین راهکار برای کاهش مصرف بنزین است.
وی ادامه داد: استفاده از گاز سی. ان. جی در خودروها از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است.
مسعودی از توزیع ۱۶۴ میلیون و ۵۵۶ هزار لیتر بنزین، ۱۱۷ میلیون و ۷۳۱ هزار لیتر نفت و گاز، یک میلیون و ۲۹ هزار لیتر نفت کوره در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: میزان مصرف این چهار فراورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار لیتر افزایش یافته است.
وی افزود: یکی از بزرگترین معضلات در جایگاه‌های عرضه سوخت سی. ان. جی حضور راننده و همراهان در خودرو و حین انجام عمل سوخت‌گیری است که باوجود هشدارهای ایمنی بعضی از افراد همچنان این عمل را انجام می دهند که این موضوع نیز باید از طرق هشدارهای ایمنی و تبلیغاتی فرهنگ سازی شود.
هشت نوع فراورده نفتی در کهگیلویه و بویراحمد برای مصارف صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و خودروهای سبک و سنگین توزیع می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد ۵۲ جایگاه سوخت رسانی خودرویی دارد.
تنها سه جایگاه پمپ بنزین در قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آنها در روستاها زندگی می‌کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.