برگزاری همایش پیشکسوتان تخریب‌چی استان‌های جنوب کشور به میزبانی یاسوج/چاپ و تالیف ۲۷ کتاب دوران دفاع مقدس در سال جاری

دنا نما: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری همایش پیشکسوتان تخریب‌چی استان‌های جنوب کشور به میزبانی یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، امیرعباس آسمند در نشست خبری پیش از ظهر امروز با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: همایش پیشکسوتان تخریب‌چی دوران دفاع مقدس استان‌های جنوب کشور فردا جمعه در سالن انقلاب شهر یاسوج برگزار شد و در این همایش از ۱۱۰ تا ۱۳۰ تخریب‌چی دوران دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این همایش پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پرورش روحیه تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، ثبت و ضبط حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس و گسترش فرهنگ مجاهدت و ایثار و انتقال آن به نسل‌های بعد از دوران جنگ از اهداف این همایش است.

وی در ادامه برگزاری پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت را از دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و عنوان کرد:  این جشنواره هفته آینده برگزار می‌شود که الگوسازی شخصیت حضرت زهرا(س) در بُعد فردی، اجتماعی و خانوادگی این بانوی والامقام از مهمترین اهداف این برنامه است.

این مسؤول تصریح کرد: معرفی ۲۰ اسفند به‌نام روز ملی راهیان نور دیگر برنامه این بنیاد است و از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین اعزام به راهیان نور را داریم که تاکنون در این بازده زمانی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب هویزه، دهلاویه، طلائیه، و … مناطق شمالی تنگه مرصاد بازی‌دراز و بانه اعزام شده و می‌شوند.

آسمند با بیان اینکه عملیات راهیان نور بزرگترین برنامه فرهنگی کشور است، عنوان کرد: برگزاری اردوی راهیان نور موجب تقویت روحیه انقلابی و مجاهدت، تقویت جبهه انقلاب اسلامی و استخراج گنج جنگ در بستر راهیان نور می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در طول سال ۲۲۷ برنامه را اجرا می‌کند، گفت: چاپ ۳۰ کتاب دوران دفاع مقدس تعهد بنیاد حفظ آثار در سال جاری است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ جلد کتاب به مرحله چاپ رسیده، ضمن اینکه کتاب نقش زنان در دوران دفاع مقدس در دست چاپ است و تلاش این بنیاد تدوین دانشنامه جنگ است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.