برپایی چادرهای اسکان جمعیت هلال احمر در شهر یاسوج/سوله بحران دغدغه مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد است

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویرحمد گفت: نبود سوله بحران از دغدغه‌های اصلی مسؤولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی‌محمد احمدی در دیدار پیش از ظهر امروز با کارکنان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بشر همواره در معرض امتحان الهی است، گفت: حوادث و بلایای طبیعی جزء لایملک زندگی بشر هستند و شاید به دلیل وضعیت جغرافیایی، این استان کمتر شاهد سیل، زلزله، بلایا و حوادث طبیعی بوده اما حوادث همیشه در کمین هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت سنگین و البته مهم هلال احمر افزود: ایده تشکیل جمعیت هلال احمر تشکیل سازمان اداری و اینکه عده‌ای کارمند شوند و حقوق و مزایا دریافت کنند نبود بلکه  جمعیت هلال احمر تشکیل شده تا عده‌ای افراد ایثارگر در مواقع لازم که دیگران نمی‌توانند پای کار باشند این افراد در امدادرسانی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلا احمر استان هم در زمان سقوط هواپیما و همچنین زلزله‌های اخیر پای کار بودند، گفت: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند بنابراین واکنش‌ها نباید تنها مربوط به زمان حوادث باشد.

استاندار کهگیلویه و بویرحمد با اشاره به آرامش امدادگران در مواقع بحران گفت: امدادگران می‌توانند حس آرامش را به مردم انتقال دهند، ضمن اینکه آموزش افراد برای مواقع بحرانی امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از مصدومان در دو زلزله اخیر بر اثر خروج ناایمن از منازل در هنگام وقوع زلزله مصدوم شدند که این موضوع بیانگر ضرورت آموزش به افراد است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه استان بر روی گسل قرار دارد و این گسل خطرناک نیست، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیمارستان صحرایی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه سوله بحران از دغدغه‌های ما است.

احمدی در خصوص تقاضای افراد برای گرفتن چادر اسکان از جمعیت هلال احمر گفت: چادرها در اختیار کسانی که در اثر زلزله خانه‌هایشان تخریب و از بین رفت قرار می‌گیرد در غیر اینصورت چادرهای هلال احمر برای اسکان افراد در سطح شهر برپا شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر اردوگاه‌ها و کمپ‌های دسته جمعی ایجاد کند، افزود: امکانات مورد نیاز به اردوگاه‌ها و کمپ‌های ارائه شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.