زلزله در بویراحمد و دنا ۲۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

دنا نما: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بر اساس برآوردهای اولیه زمین لرزه های ۱۰ روز اخیر در این استان تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف شهرستان های بویراحمد و دنا خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید خدادوست موسوی روز یکشنبه اظهار داشت: این میزان خسارت در بخش های مختلف شامل تاسیسات زیربنایی، آب ، برق، مخابرات، ساختمان های دولتی، منابع آبی، کشاورزی، راه و مناطق مسکونی بوده است.
وی تصریح کرد: افزون بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این میزان در بخش منازل مسکونی بوده که عمده آنها در روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا بوده است.
وی شمار منازل مسکونی خسارت دیده در این ۲ شهرستان به ویژه در روستاها را افزون بر پنج هزار مورد ذکر کرد و گفت: میزان خسارت از ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد بوده است.
موسوی گفت: ۲۵ تیم ارزیاب پنج نفره از کارشناسان دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ارزیابی و کارشناسی از منازل مسکونی در استان را بر عهده گرفتند که بر اساس اعلام آنها بیش از سه هزار و ۸۰۰ مورد این واحدهای خسارت دیده دچار تخریب ها و ترکیدگی شدید شده اند و تا حدودی غیرقابل سکونت هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۳ زمین لرزه از روز ۱۲ اردیبشهت سال جاری تاکنون در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا رخ داده است.
موسوی ادامه داد: بر اثر وقوع زمین لرزه ها ۲۸۰ نفر مصدوم شدند.
وی تصریح کرد: از مجموع ۴۳ زمین لرزه رخ داده در این مدت یک مورد بالای ۵ ریشتر، سه مورد بین چهار تا ۵ ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بوده اند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.