خارج شدن برخی موقوفات کهگیلویه و بویراحمد از وقفیات/ اعزام ۴۰مبلغ به بقاع متبرکه در ماه رمضان

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۴۰ مبلغ طی ایام ماه مبارک رمضان به مقاع متبرکه استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور صبح امروز سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران ویژه ضیافت الهی(ماه مبارک رمضان) افزود: وظیفه اوقاف و امور خیریه گام برداشتن در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است چراکه امامزادگان بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور هستند .

وی ضمن انتقاد از وضعیت زیرساخت های بقاع متبرکه استان اظهارکرد: باید به تامین و فراهم ساختن زیرساخت ها در بقاع متبرکه استان توجه بیش از پیش شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام ۴۰ مبلغ آموزش دیده در ایام ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه دارای ظرفیت استان خاطرنشان کرد: ۲۰ مبلغ از استان قم و ۲۰ مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان حضور می یابند .

جنتی پور تصریح کرد: بیان احکام، اخلاق، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، مشاوره، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی، جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن و مراسم شب احیاء از جمله برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در استان است .

وی با بیان اینکه شعار قرآنی می دهیم اما عمل به قرآن کمتر است، ادامه داد: دستگاههای فرهنگی استان در رابطه با قرآن چقدر هزینه کرده اند و چه کاری موثری انجام دادند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالجاری تربیت ۵۲۰۰ حافظ قرآن است که باید همکاری و تلاش شود تا این تعداد محقق شود .

جنتی پور بیان کرد: درآمدهای موقوفه قرآنی در این استان ضعیف و ناچیز است که برای افزایش این موقوفات به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه بخصوص اصحاب رسانه و مطبوعات نیازمندیم .

وی تاکید کرد: برخی ها اعلام می کنند که هزینه مراسم ختم، چهلم و سالگرد عزیزان و اعضای خانواده خود را صرف امور خیریه و وقف می کنند اما متاسفانه بیشتر مواقع این امر محقق نمی شود و حد همان اعلام می ماند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر افراد مستحصل به اوقاف و امورخیریه برای گرفتن کمک مراجعه می کنند .

جنتی پور افزود: طی ایام ماه مبارک رمضان ۱۰۰۰ سبد غذایی از محل موقوفه ۶ هکتاری یاسوج در مناطق محروم استان بین خانواده های نیازمندان توزیع خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی در سطح استان داریم که از وقفیات خارج شدند، تصریح کرد: یک و نیم دونگ از زمینهای “سرگچینه” تا “کوشک” موقوفه سید الشهداء است این زمینها وقف نامه ای در اداره ثبت اسناد و املاک دارد که حدود چندین هزار هکتار زمین می شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین زمین فرودگاه یاسوج و اراضی تنگ مهریان نیز وقفی هستند که از وقفیات خارج شده اند و اداره اوقاف و امور خیریه دنبال امور این اراضی است و در حال انجام اقداماتی در این خصوص برای بازگرداندن آنهاست.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.