کتابخانه مرکزی یاسوج سه ماه تعطیل شد

دنا نما: سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتابخانه مرکزی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی شهر یاسوج به دلیل انجام کارهای عمرانی و بهسازی در فضای فیزیکی آن به مدت حدود سه ماه تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، یاسر رحیمیان روز یکشنبه اظهار داشت: برخی دیوارهای کتابخانه مرکزی یاسوج ظرف سال های گذشته به ویژه در زلزله های اخیر‌(اردیبهشت) امسال دچار ترک خوردگی و آسیب شده بود که با هماهنگی و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجموعه مدیریت اجرایی استان اعتبارات لازم برای بهسازی و مقاوم سازی این مکان فرهنگی جذب و عملیات بهسازی آن هم اینک آغاز شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام پیمانکار مقاوم سازی و بهسازی این کتابخانه حدود سه ماه به طول می انجامد.
رحیمیان با اشاره به مکان جایگزین سالن مطالعه برای اعضا و مراجعان کتابخانه مرکزی یاسوج نیز گفت: تمهیدات لازم در این راستا نیز اندیشیده است.
وی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی امام خمینی (ره) و امام علی‌(ع) پذیرای اعضای مرد و کتابخانه‌های عمومی فجر دولت آباد و فاطمیه واقع در حوزه علمیه یاسوج نیز آماده ارایه خدمات به اعضای زن برای استفاده از خدمات سالن مطالعه و بخشهای مخزن و مرجع خواهند بود.
وی گفت: همچنین کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) شهر مادوان نیز در این مدت آماده ارایه خدمات به اعضای کتابخانه مرکزی یاسوج خواهند بود.
رحیمیان ادامه داد: باتوجه به هماهنگی و رایزنی با آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد همچنین مدرسه شهید غلامی شهر یاسوج واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی روبروی فرعی چهاردهم سالم آباد را نیز به میز مطالعه تجهیز خواهیم کرد تا اعضا واهل مطالعه با کمبود فضا مواجه نشوند.
وی با اشاره به به افراد و اعضایی که از کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی‌(ره) یاسوج کتاب هایی را به امانت گرته اند، گفت: این افراد می توانند برای برگشت کتب و منابع امانتی خود به بخش های مختلف اداری کتابخانه مرکزی استان مراجعه و نسبت به تحوبل ان منابع اقدام کنند.
حدود ۶۷ باب کتابخانه در سطح استان اعم از شهری و روستایی وجود دارد که حدود ۵۶۰ هزار عنوان کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.