پل سوم بشار یاسوج در آستانه عید فطر زیر بار ترافیک رفت

دنا نما: فاز نخست پل سوم بشار یاسوج پس از ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی، آماده بهره برداری شد و یک مسیر از آن در آستانه عید سعید فطر زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست این پل شامل یک مسیر رفت که به صورت موقت ۲ طرفه خواهد بود از فردا پنجشنبه و به عنوان عیدی به مردم و گردشگران ورودی به یاسوج زیر بار ترافیک خواهد رفت.
عزیز فیلی تصریح کرد: فاز نخست این طرح ظرف هفته آینده با حضور استاندار و سایر مسئولان اجرایی استانی و محلی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این پل به طول ۱۳۰متر و دارای ۲ دهانه ۲۵ متری و ۲دهانه ۴۵ متری است که ۲باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد.
محمد راستا میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.
وی ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده بود.
وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
رودخانه بشار، شهر یاسوج را به ۲بخش تقسیم کرده است و ۲ پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.
برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها ۲ پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.
شهر یاسوج اکنون بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از ۱۸ کیلومتر رسیده درحالی‌که در ۳۰ سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.
پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال ۸۲ کلنگ زنی شد.
راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با ۲ پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.
به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از ۲ کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.
اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهاجرپذیر این استان است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.