زمان و مکان برگزاری نماز عید سعید قربان در یاسوج

دنا نما: رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج از برگزاری نماز عید سعید قربان در صبح روز چهارشنبه سی و یکم مرداد ساعت ۷/۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام سیدجواد خاضع رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است؛ عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است؛ این روز یادآور اخلاص و بندگى حضرت ابراهیم(علیه السلام)در برابر پروردگار خویش است، زمانی که فرمان حضرت حق براى ذبح اسماعیل صادر شد، و ابراهیم آن بنده مطیع خداوند سبحان آماده اجراى این فرمان شد و اسماعیلش را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، اما ندایى رسید که اى ابراهیم از عهده این آزمون الهى برآمدى ، دست نگهدار که بندگی خود را به درستى ثابت کردی.
سید جواد خاضع افزود: عید قربان مجرای فیض الهی و بهانه عنایت رحمانی به بندگان مؤمن و مطیع است و هر کس بتواند رضای خویش را فدای رضای حق کند ، از خواسته دل در راه خواسته خدا چشم بپوشد و از داشته ها و خواهش های نفس بگذرد، به مرز عبودیت می رسد.
وی گفت: حرکت حضرت ابراهیم (ع) درس بزرگی را به همه انسانهای عالم در همه عصرها و زمان ها داد که باید برای اجرای فرامین الهی همواره آماده بود و هیچگاه تعلقات دنیوی باعث دور شدن از حقیقت معنوی نشود.
خاضع ابراز کرد: برای روز عید سعید قربان اعمال مستحبی فراوانی وارد شده و خوب است در حد توان و مقدورات خود نسبت به انجام آن همت کنیم که از جمله آن اعمال : غسل کردن، اقامه نماز عید سعید قربان، قرائت دعای ندبه، قربانی کردن و… است.
رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: نمازعید سعید قربان در یاسوج، ساعت ۷:۳۰ صبح روز چهارشنبه سی و یکم مرداد (روز عید قربان) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر امام جمعه موقت یاسوج در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که از عموم مردم مومن و متدین شهریاسوج و حومه جهت شرکت باشکوه در نماز عید سعید قربان دعوت بعمل می آید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.