اقدامات بزرگ سپاه در حوزه عمرانی باعث افتخار است نه سرزنش/۱۷۰ پروژه زیرساختی سپاه در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروزه سپاه با افتخار در ساخت اتوبان، تونل و سایر حوزه‌های عمرانی وارد شده و از امکانات مهندسی خود که متعلق به مردم است به نفع مردم استفاده می‌کند آیا این باعث افتخار یا باعث سرزنش است؟.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته دولت که به همت بسیج ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به تهدیدات دشمنان خصوصاً آمریکا در طول دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: تهدیدات دشمن در اوایل انقلاب سخت بود و جنگ آغاز شد و در سال‌های بعد از جنگ تهدیدات سیاسی و فرهنگی بوده و در حال حاضر هم که تهدیدات دشمن در حوزه اقتصادی است

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نظام سلطه همواره به دنبال برتری در منطقه برای رسیدن به اهداف خود است به همین دلیل هیچ قدرت سیاسی و نظامی را نمی‌پذیرد به همین دلیل هر قدرتی که شکل بگیرد آمریکا وارد می‌شود تا آن را از صحنه بیرون کند.

وی به جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آنها در لبنان، غزه، عراق، سوریه شکست خوردند و به فضل الهی در یمن هم شکست خواهند خورد آمریکا در این جنگ‌ها نه اینکه نخواست به پیروزی برسد بلکه نتوانست به اهدافی که داشت دست پیدا کند و در جمهوری اسلامی ایران اگر اقتدار مردم نبود هم شرایطی به مراتب بدتر از این کشورها داشتیم.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ملتی به خود اتکا داشته باشد موفق خواهد شد، افزود: کشورهایی مانند سوریه و عراق با استفاده از قدرت مردمی در برابر دشمنان ایستادند و امروزه عراق با اتکا به مرجعیت و نیروهای مردمی تروریست‌ها را از این کشور بیرون کرده و یمن هم توانست فرودگاه‌های ابوظبی و دوبی را هدف قرار دهد.

بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود سپاه در بخش‌های مختلف کشور گفت: کسانی که مطرح می‌کنند چرا سپاه به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده سپاه متعلق به این کشور است اگر سپاه در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت و دفاعی توانمند باشد آیا کشورهای همسایه از آن منفعت خواهند برد یا ملت ایران؟سپاه متعلق به این مردم است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم امکاناتی را برای سپاه تهیه و در اختیار گذاشتند که باید از این امکانات استفاده و آنها را به روز کنیم، اگر این امکانات در انبار نگهداری شود بعد بیرون بیاید تا کاربردی ندارد بهتر است یا هم‌اکنون از آنها برای مردم استفاده کنیم؟

وی با بیان اینکه کاری به گرایش ندارم، افزود: هر کسی که این کشور را دوست دارد باید افتخار کند که سپاه دارای یک قدرت سازمانی و دفاعی است و در کنار مردم حضور دارد، سپاه وظیفه دارد نیروهای مردمی را سازمان‌دهی کند و از آنها برای کمک به دولت استفاده کند این ماموریت سپاه است

مقام ارشد نظامی کهگیلویه  و بویراحمد تصریح کرد: اگر امروزه سپاه با افتخار در ساخت اتوبان، تونل و سایر حوزه‌های عمرانی وارد شده و از امکانات مهندسی خود  که متعلق به مردم است به نفع مردم استفاده می‌کند آیا این باعث افتخار یا باعث سرزنش است؟

بوعلی ادامه داد: اگر امروز سپاه عهده‌دار پالایشگاه خلیج فارس شده است و کشور را در بنزین خودکفا می‌کند این باعث افتخار است یا باعث سرزنش است؟ مگر فراموش کردید ۳ یا چهارسال پیش مدام بحث تهدید و تحریم بنزین مطرح می‌شد و بنزین پاشنه آشیل و نقطه ضعف بود اما ما ورود پیدا کردیم آیا این کاربدی است؟ علاوه بر اینکه نیاز کشور تأمین شد می‌توانیم صادرات داشته باشیم و ایجاد اشتغال هم صورت گیرد.سپاه در خیلی از موضوعات  و حوزه‌هایی که نمی‌خواهم اشاره کنم ورود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اعلام می‌کنم امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همه توانمندی با افتخار وظیفه پاسداری دارد که به دولت کمک کند تا مشکلی از مشکلات این مردم حل شود چون سپاه بدون مردم معنی و مفهوم ندارد، سپاه زمانی معنا پیدا می‌کند که متکی به مردم باشد و در خدمت مردم برای مشکلات آنها تلاش کند که این رویکرد سپاه است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوعات مختلف ورود پیدا کردیم و آنها را حل کردیم، در زمان دکتر خادمی استاندار سابق این استان از ظرفیت سپاه برای کمک به استان استفاده شد و به آقای احمدی استاندار و مدیران هم گفتم هر جایی نیاز به ظرفیت سپاه باشد ما کمک می‌کنیم و برای اینکه این موضوع را ثابت کنیم در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کردیم.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد همواره تلاش کردیم از بین استان سرمایه جذب کنیم چرا که استان نیازمند است که خارج از برنامه وقت بگذاریم تا زیرساخت‌های استان احداث شود.

بوعلی بیان کرد: سپاه بیش از ۱۷۰ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد فقط در حوزه زیرساخت‌ها در دست احداث دارد که ۳۷ مورد از این پروژه‌ها، پروژه آبرسانی هستند که بسیجیان در قالب اردوهای جهادی با همکاری مردم همان مناطق اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه به عنوان پاسدار این کشور وظیفه دارم به دستگاه‌هایی که نیازمند همکاری و مشارکت سپاه هستند کمک کنم، افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی پروژه بهداشتی و درمانی احداث کردیم و با کمیته امداد برای مددجویان ۸۰۰ واحد مسکونی احداث کردیم که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سپاه به پروژه پاتاوه دهدشت ورود کرده و در پروژه های گچساران و باشت مشارکت می‌کند که بخشی از این اعتبارات این پروژه‌ها به صورت ملی و استانی تامین می‌شود.

بوعلی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۴ پروژه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این شرایط اقتصادی می‌توان از تمام توان استفاده کرد و برای خدمت به مردم کار و تلاش کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.