افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۶ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان دنا با حضور مسؤولان/تصاویر

دنا نما: با حضور مسؤولان افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۶ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان دنا انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، یا حضور غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار، مرادی مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسوولان استانی و شهرستانی به خصوص شورای اداری شهرستان دنا چندین طرح عمرانی شهرستان دنا به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

در این برنامه‌ها که یک روز کاری به طول انجامید ابتدا آسفالت جاده اقبال‌آباد در اطراف شهر سی‌سخت که یکی از مصوبات کارگروه گلزار شهدا بود با حضور مسؤولان افتتاح شد.

سپس کلنگ‌زنی سردخانه ۵۰۰ تنی با اعتبارات ۷۰۰ میلیون تومانی انجام شد که ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت شده بود و یکی از ۳۶ طرح افتتاحی و کلنگ‌زنی شهرستان دنا در هفته دولت به شمار می‌رفت.

در ادامه یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی مجتمع پرورش ماهی ۲۰ تنی در منطقه دارشاهی از توابع شهرستان دنا بود که آذرفر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا در همین زمینه گفت: در هر سال دو بار این مجتمع تولیدی دارد و روی هم رفته تولید ۴۰ تن ماهی در سال ظرفیت این مجتمع است و اعتبارات اجرای آن هم ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای باغات قلعه مرکزی سی‌سخت از دیگر طرح‌های افتتاحی این روز بود.

سطح زیر کشت این پروژه ۳۵ هکتار و اعتبارات آن ۷۰۰ میلیون تومان بود که از محل اعتبارات استانی و ملی به شمار می‌رفت.

یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی در این روز که توسط مسوولان صورت گرفت مرکز جامع سلامت توت نده از توابع بخش مرکزی سی سخت بود که بنا به گفته بابویی معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جمله ۵۵ طرح دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته دولت به شمار می‌رفت.

این پروژه بنا به گفته بابویی در ۴۰۵ متر زمین که توسط یکی از خیرین منطقه اهدا شده بود ساخته شده و اعتبار ساخت آن ۵۳۰ میلیون تومان بود.

این مرکز جامع سلامت ۳۰۰۰ نفر از مردم منطقه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد که بنا به گفته زارعی نماینده بویراحمد و دنا تجهیزات آن هم به زودی به این مرکز ارائه خواهد شد.

در ادامه مسؤولان و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برای افتتاح ساختمان آتشنشانی شهر پاتاوه و همچنین ساختمان شهرداری این بخش به پاتاوه سفر کردند.

به گزارش فارس زیربنای این ساختمان ۸۴۰ متر مربع است که با اعتبارات ۱۲ میلیارد ریالی ساخته شده و سال شروع آن ۹۵ بوده است.

آبدار شهردار پاتاوه در این آیین به برخی دیگر از پروژه‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: مجتمع خدمات رفاهی و سی‌ان‌جی پاتاوه هم در حال انجام است که اکنون تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسؤولان بعد از آن به منطقه میمند رفتند و روکش آسفالت جاده یاسوج اصفهان را حدفاصل تونل آخر افتتاح کردند.

خان‌پایه مدیرکل راهداری استان در همین زمینه گفت: این پروژه به طول ۶ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی با ۷۵۰۰ تن آسفالت به بهر‌ه‌برداری رسیده است.

و اما دست آخر یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسید آیین افتتاح طرح گازرسانی به مجموعه ۸ روستای بخش سادات محمودی بود.

خادم مدیرعامل شرکت گاز استان در این خصوص گفت: متراژ شبکه گازرسانی به این روستاها ۱۶ هزار و ۵۹۲ متر و جمعیت تحت پوشش نیز هزار و ۲۲۲ نفر در قالب ۲۹۷ خانوار است.

وی گفت: به زودی گازرسانی به منطقه درب کلات هم انجام خواهد شد که گازرسانی به این منطقه در حال تست و راه‌اندازی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.