۵۳۸ طرح روستایی در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت کردند

دنا نما: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۳۸ طرح روستایی در این استان امسال نزدیک به ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، پروانه نیک مرام روز یکشنبه اظهار داشت: در مجموع یک هزار و ۴۶۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری با ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
وی افزود: از این تعداد تاکنون ۵۳۸ مورد تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرده‌اند که اشتغال ایجاد شده از این تعداد طرح یک هزار و ۹۷۰ نفر است.
نیک مرام بیان کرد: میزان طرح های مصوب شده در بانک های استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و میزان طرح های منعقد شده در بانک های استان حدود ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
مبلغ سهمیه ابلاغی تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده است.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نهم کشور را در شاخص نسبت مصوب بانک به اعتبار ابلاغی کسب کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این استان چهار برابر اعتبار ابلاغی طرح تصویب و به بانک ها معرفی شده است.
نیک مرام ابراز داشت: ۱۲۰ درصد اعتبار ابلاغی بانک ها در این استان طرح تصویب شده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷٫۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.