راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات دستفروش‌ها و وانت‌بارها در یاسوج/منتظریم کوچکترین اتفاقی در جمعه بازار بیفتد

دنا نما: دادستان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به تخلفات شهری از جمله دستفروش‌ها و وانت‌بارهای دوره‌گرد در یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما،  امروز نشست تصمیم گیری در خصوص وانت بارهای دوره گرد شهر یاسوج با حضور مسؤولانی از دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری و شورای شهر یاسوج در سالن جلسات شهرداری یاسوج برگزار شد.  در این نشست که معلوم بود قبل از همه اعضای شورای شهر یاسوج با یکدیگر برای ساماندهی وانت بارها هماهنگی لازم را ندارند دادستان مرکز استان از چنین رویکردی در ابتدای سخنان خود انتقاد کرد.

مدعی‌العموم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این پس در چنین جلساتی شرکت نخواهم کرد چرا که معلوم است اول باید با یکدیگر هماهنگ باشند و حرفشان یکی باشد و به تصمیم واحدی رسیده باشند و سپس چنین جلساتی را برگزار کنند.

این مسؤول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر چند که اعتقاد داریم باید بحث و تبادل نظر در شورا باشد اما برای رفع یک مشکل ابتدا باید به تصمیم واحد رسیده باشند.

وی با تهدید کسانی که در خصوص ساماندهی و جمع آوری جمعه بازار یاسوج تاکنون اهمال کرده‌اند تاکید کرد: در خصوص جمعه بازار فقط منتظرم که مشکلی پیش بیاید و یا اتفاقی بیفتد.

دادستان مرکز استان در خصوص ساختار ماده ۱۰۰ و دلیل مشکلات آن هم گفت: تا هنگامی که نگاه درآمدزایی به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته باشید مشکلات کماکان به حال خود باقیست.

این مسؤول افزود: در برخی شهرداری‌ها و شوراها منتظرند کسی تخلفی انجام دهد و جریمه کنند و درآمدزایی شود و همین باعث مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ شده است.

وی در خصوص وانت‌بارها با بیان اینکه جرم این‌ها مشهود است و نیازی به دستور قضایی هم نیست افزود: اما برای اینکه مشکلی برای شهرداری ایجاد نشود در کنار شما هستیم و حاضریم مثل شما حتی کتک هم بخوریم.

دادستان مرکز استان خطاب به نیروی انتظامی و واحد اجراییات گفت: تخلف خودروها را در عین قاطعیت اما آرام و متین صورت جلسه کنید و اگر مقاوتی صورت گیرد حکم تمرد را دارد.

وی به اجراییات شهرداری یاسوج هم تاکید کرد که برخورد درست و مناسبی با دست‌فروشان و میوه‌فروشان دستفروش داشته باشند و در ادامه گفت: زدن زیر جعبه میوه کار درستی نیست و یقینا جواب سلام را با سلام و جواب مشت شما را با عکس‌العملی مشابه خواهند داد.

دادستان مرکز استان خبری خوش و ویژه هم برای این جلسه داشت و گفت: شعبه‌ای ویژه بری موضوعات شهری مثل جمعه بازار و دست فروش‌ها و وانت‌بارها تشکیل می‌شود تا یک قاضی واحد نیز داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از این که وقتی پرونده‌ای تشکیل می‌شود رضایت واحد اجراییات را به دنبال دارد یادآور شد: اگر پرونده‌ای تشکیل می‌دهید تا آخر هم پای آن بایستید تا مشکلات امروزی را نداشته باشید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.