روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در کشور برتر شد

دنا نما: روابط عمومی و اموربین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رتبه ۶ را در بین ۳۲ استان کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف یک سال گذشته این مجموعه به تمامی شکایت ها و درخواست های متقاضیان و مردم از تمام نقاط استان پاسخگویی ۱۰۰ درصدی داشته است.
سیدمحمد تقوی اظهار داشت: براساس جدیدترین گزارش منتشره در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی وزارت کشور در زمینه میزان پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مطرح شده در این سامانه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جزو ۶ استان برتر بعد از خراسان جنوبی، قم، آذربایجان شرقی، گلستان و بوشهر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: عملکرد دستگاه های مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در طول سال و به صورت مستمر توسط کمیسیون ویژه ای با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزیابی می شود.
تقوی یادآور شد: در ارزیابی جدید، استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ۹ درخواست، ۱۰۰ درصد پاسخگویی و ۶۶ درصد زمان پاسخگویی حائز این موفقیت شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی چه در استان و چه خارج از استان می ‌تواند درخواست خود از همه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها به غیر از نهادهای امنیتی و نظامی برای دسترسی به اطلاعات، آمار و فعالیت های قابل انتشار و غیرمحرمانه را با نام نویسی در سامانه به آدرس foia.iran.gov.ir و ایجاد حساب کاربری، پیشخوان دولت الکترونیک ثبت و درخواست کند.
تقوی ادامه داد: کاربر درخواست خود را از طریق فرم مربوطه الکترونیکی که به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده است، تکمیل و ارسال می‌کند.
وی ابراز داشت: مسئول سامانه همچنین موظف است ظرف مدت کمتر از ۱۰ روز اطلاعات مورد نظر از جمله اطلاعات عمومی در راستای پاسخگویی شفاف و بی واسطه به شهروندان و متقاضیان را پاسخ دهد.
تقوی گفت: در صورتی که این زمان به تاخیر افتد شهروندان و متقاضی می تواند مجدد در همین سامانه شکایت خود را مبنی بر تاخیر در مزان پاسخگویی ثبت تا از طریق کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیگیری شود.
وی تاکید کرد: طبق آیین‌ نامه اجرایی این قانون، تمامی پاسخ‌های دستگاه‌ها به شهروندان به جز اطلاعات شخصی متقاضی همزمان در سایت نیز منتشر خواهد شد.
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مشتمل بر ۲۳ ماده و هفت تبصره در جلسه علنی ۶ بهمن ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی تصویب شد
در تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۷۸ نیز از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با الحاق یک تبصره ذیل ماده (۱۰) موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد و هم اینک بیش از ۹۰ درصد وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها از جمله استانداری های سراسر کشور در آن حضور دارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.