مهم ترین دغدغه جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در تولیدات دام و طیور است/۳ میلیون نهال استاندارد تولید می‌کنیم

دنا نما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چه تولید را بالا ببریم به هدف نزدیک می‌شویم الان نمی‌توان خشکسالی را بهانه کرد و باید این خشکسالی مدیریت و با سیاست‌هایی که وزارت خانه در نظر گرفته، مشکل و بحران خشکسالی را پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، الیاس تاج‌الدینی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها به مشکلات خشکسالی‌ها اشاره کرد و گفت: پایین رفتن آب‌های زیرزمینی هم در بحث زراعت و هم دام و شیلات تولیدات ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: تنها بخشی که اما در زمینه تولیدات کاهش نداشت علی رغم همه این مشکلات افزایش ۱۳ درصدی تولیدات را داریم.

تاج‌الدینی امنیت غذایی را موضوعی مهم و حیاتی دانست و افزود: هر چه تولید را بالا ببریم به هدف نزدیک می‌شویم هر چند بحث تحریم‌ها و هم خشکسالی را داریم اما معتقدم که تحریم‌ها نمی‌تواند به تولیدات ما خللی وارد کند.

وی بیان کرد: در تامین نیروی انسانی با تلاش‌های مضاعف گوهرگانی در دورترین مراکز خودکار زبده‌ترین نیروها را داریم و پهنه‌ها مشخص شده و کارشناسان در پهنه‌ها حضور دارند که بر همه علوم کشاورزی تسلط دارند و اعتقاد داریم که مشکلات کشاورزان باید در خود مزرعه حل شود و باید فقط مسائل کلان را در سازمان پیگیری کنیم و اگر کارشناسان ما مسلط باشند مشکلات برطرف می‌شوند.

این مسؤول به بحث خشکسالی اشاره کرد و گفت: الان نمی‌توان خشکسالی را بهانه کرد و باید این خشکسالی مدیریت شود و باید با سیاست‌هایی که وزارت خانه در نظر گرفته مشکل و بحران خشکسالی را پشت سر گذاشت.

وی به تدابیری که برای خشکسالی در نظر گرفته شده اشاره و گفت: ۳۳ هزار هکتار را به شبکه‌های نوین آبیاری تجهیز کرده‌ایم و هر سال برنامه داریم که ۳ هزار هکتار را آبیاری نوین کنیم.

وی تبدیل اراضی دیم به آبی را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: برنامه ما تبدیل ۱۱ هزار از اراضی دیم استان به آبی است که در دهدشت غربی ۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

وی کشت گیاهان دارویی را مقرون به صرفه و سودآور دانست و گفت: تاکنون ۸۸ هکتار کشت گیاهان دارویی در استان داریم و با توجه به کارخانه‌های که در گچساران ایجاد شده برنامه افزایش ۳۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی را در استان داریم که باید این گیاهان فرآوری شود و با خام فروشی آن‌ها ضرر می‌کنیم.

تاج الدینی با اشاره به نیاز توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال جاری سطح این باغات به ۱۵۰۰ هکتار برسد.

وی با بیان این که ۴۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان داریم، گفت: ۱۷ هکتار آن به کشت گل اختصاص یافته که در سال ۲۰ میلیون گل شاخه بریده تولید می‌کند و برنامه داریم که سالانه سه هکتار گلخانه‌ها را افزایش دهیم و نهالستان‌ها را هم در سطح ۹ هکتار داریم که سه میلیون نهال استاندارد تولید می‌کند.

این مسؤول به نگرانی خود در طرح‌های راکد دام و شیلات اشاره کرد و گفت: در شیلات ۲۳۵ مزرعه داریم که ۱۹۰ تای آن‌ها فعال است و ۴۵ طرح راکد است و در حال حاضر ۴۱ طرح شیلات در دست اجرا داریم که ۱۸ هزار تن تولید در سال خواهیم داشت و همچنان رتبه سوم کشور را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از دیگر نگرانی‌های خود را طرح‌های راکد دام و طیور دانست و گفت: مشکلات مرغداری‌ها را حل خواهیم کرد و بقیه طرح‌ها را نیز پیگیری خواهیم کرد و برطرف می‌شوند.

۱ نظر

  • اگه یه خورده از پشت اون صندلی ریاست تکون بخوری و به وضعیت زیر دستانت هم توجه کنی خیلی خوب میشه تایم کاری در جهاد کشاورزی ساعت هشت و سی دقیقه شروع میشه چون قبلش باید صبحانه بخورن و حرف هاشون تموم بشه بعد بیان توی دفتر کارشون مردم بیداره هم باید بشین و هیچی نگن تازه بعدش هم باید به سیگار کشیدن و کارای دیگشون برسن اگه هم حرفی بزنی چنان گیری توی کارت میندازن که خدا میدونه تا کی باید بری و بیای 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.