بساط رقص و اختلاط گرم‌تر از همیشه در دانشگاه یاسوج!

دنا نما: سوال اینجاست طبق کدام قانون شرعی و دانشگاهی این کار صورت گرفت و حریم مقدس دانشگاه آلوده به رقاصی مختلط شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج طی نامه‌ای خطاب به دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج آورده است: خداوند متعال از هر سرپرستی نسبت به آنچه سرپرستی‌اش را به او واگذار کرده است، بازخواست می‌کند؛ خواه از آن به خوبی سرپرستی(نگهداری) کرده باشد، یا تباهش کرده باشد.

ریاست محترم دانشگاه یاسوج جناب آقای عریان همانطور که مستحضر هستید دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر و قطب علمی استان، امروزه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند. از مشکلات فنی، صنفی و خوابگاهی گرفته تا مشکلات فراوان فرهنگی!

بی توجهی به مسائل دینی و حد و حدودها توسط متولیان فرهنگی دانشگاه همراه با عدم نظارت کافی از طرف سیستم های حاضر و ناظر و نظارتی درون دانشگاه کار را به جایی رساند که این روزها به بهانه جشن اقوام در دانشگاه که فی نفسه کار خوبی می تواند باشت شاهد صحنه هایی بودیم که به خود لرزیدیم که در هیچ قالب آکادمیکی که شما به آن قائلید نمی‌گنجید و  جز در سالن‌های ویژه رقص چنین صحنه هایی آن هم از نوع اختلاط کسی سراغ ندارد؛ تا خواستیم شما را که فردی کاملا دانشگاهی و علمی هستید پیدا نماییم و شکوه نماییم صحنه‌های زننده جشن محوطه دانشگاه در فضای مجازی استان و کشور ما را ناگزیر ساخت تا علنا چنین نامه ای را طرح نماییم تا همه بدانند که دانشگاه حرمت دارد و آنچه انجام شده در شان و منزلت علمی و اجتماعی دانشگاه و  دانشجویانش نبوده و نیست.

سؤال اینجاست طبق کدام قانون شرعی و دانشگاهی این کار صورت گرفت و حریم مقدس دانشگاه آلوده به رقاصی مختلط شد؟ و تا کی باید شاهد باشیم و شما ساکت
ریاست محترم دانشگاه!

چرا به جای اینکه در دانشگاه، جنبش نرم افزاری و عمیق علمی تشکیل بدهید تا از این طریق کسانی که اهل کار و تلاش هستند با قالب ها و نو آوری های علمی خود بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکرات و ارزش های اسلامی بنا نهند، با کمک به ایجاد فضایی مسموم بین دانشجویان، دقیقا بر خلاف آن عمل می کنید؟

چرا برای کرسی های نظریه پردازی که به فرموده رهبر انقلاب، عاملی بسیار مهم در گفتمان جنبش علمی است، آنقدر دانشجو را برای گرفتن یک مجوز به این ور و آن ور ارجاع می دهید تا نهایتا آن را لغو کنید ولی بساط و لوازم رقاصی مختلط دانشجویان در این مکان مقدس و محترم را به راحتی فراهم می کنید و در ایجاد زمینه های انحرافات فکری و تربیتی آنان عاملی کمک دهنده هستید؟

شورای فرهنگی دانشگاه یاسوج در سنگ اندازی جلوی جریان دانشجویی برای داشتن کرسی‌های آزاد اندیشی و دیگر برنامه های مفید برای تشکل های انقلابی در دانشگاه ید طولایی دارد.

وظیفه معاونت فرهنگی دانشگاه و دیگر همکارانش در مجموعه فرهنگی، حراست و نظارت  دانشگاه برنامه ریزی برای گسترش و تعمیق ارزش های اسلامی و انقلابی در همه سطوح دانشگاه، و توجه به حفظ عفاف و ترویج فرهنگ و پوشش و منش اسلامی در خور شان محیط دانشگاه است.

ولی آنچه تاکنون از شیوه مدیریت فرهنگی به ویژه در شیوه پیشبرد کانون ایلات و عشایر دانشگاه دیده شده به وضوح نشان می دهد که عملکردها در امور فرهنگی در خلاف جهت وظایف شان تعریف شده  است.

چگونه است که برای کانونی مثل عفاف و حجاب نمی توانند یا نمی توانید  هزینه کنید و برای  رهیان نور و … بودجه ندارید ولی برای کانون ایلات و عشایر که عملکرد ظاهری اش سنخیتی با وظیفه اصلی اش ندارد تا چندین روز متوالی بساط پذیرایی و رقاصی را فراهم می‌کنید و پشتیبانی مالی دارید؟

بودجه های متعلق به تکمیل مقبره شهید گمنام دانشگاه را کجا ها هزینه می‌کنید؟؟
آیا  متوجه افت علمی و معدل دانشجویان در دانشگاه و دلایل آن  هستید و هستید؟
حال خواسته یا نا خواسته سیاست‌هایی در خلاف جهت وظایف اصلی دانشگاه خاصه در امور فرهنگی که به تعدادی از آنها اشاره شد، در دانشگاه پیش گرفته شده است و به جای تشکیل کانون های علمی و رونق بخشی به آنها در دانشگاه و قرار دادن امکانات کافی به نخبگان علمی، به جای تلاش در راستای گنجاندن تولید علم در سازوکارها و برنامه ها، مشغول حواشی شده و به رسالت حقیقی عمل نمی کند و در خواب زمستانی به سر می برد.

بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج که سابقه ایجاد فصایی بانشاط در محیط دانشگاهی با حفظ شئون اسلامی بوده و هست خواستار اقدامات اساسی و تغییر تیم مدیریتی فرهنگی دانشگاه می باشد زیرا برای حفظ شان علمی و فرهنگی و تقدس دانشگاه هم که شده لازم است تا دانشجویان سایه آرامش فکری، سلامت اخلاقی و پیشرفت حقیقی را بر سر خود احساس کنند./ فارس

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.