کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش خودرو

دنا نما: رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش خودرو کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد “روح الله شهبازی‌پور” گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ بیست میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود، که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ بیست میلیون ریال بعنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.
وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.
این مقام انتظامی بیان داشت : قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.
سرگرد شهبازی‌پور در ادامه به شهروندان توصیه کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.
این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.