سرقت اینترنتی مربی ورزشی با سوء استفاده از اعتماد شاگرد

دنا نما: رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از برداشت غیرمجاز مبلغ ۱۵ میلیون ریال از حساب بانکی شهروند یاسوجی خبر داد و گفت: بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز بانکی در پی اعتماد به دیگران صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: شهروند یاسوجی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت به صورت غیرمجاز از حسابش مبالغی برداشت، که خواهان پیگیری موضوع شده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد مبلغ ۱۵ میلیون ریال از حساب وی طی چند مرحله به صورت غیرمجاز برداشت شده که طی اقدامات صورت گرفته نهایتا متهم که مربی ورزشی شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این پرونده متهم با در اختیار داشتن کارت بانکی شاکی و سوء استفاده از اعتماد وی اقدام به فعال کردن رمز اینترنتی آن نموده که نهایتا طی چند مرحله خرید اینترنتی انجام داده بود.

سرگرد شهبازی‌پور تصریح کرد: شهروندان از واریز مبالغ زیاد به حساب‌هایی که بیشتر با آن سروکار دارند و یا رمز اینترنتی آن فعال است، خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست اطلاعات مالی و بانکی‌شان را بادقت نزد خود نگهدارند و رمز کارت را به صورت دوره‌ای تغییر داده و ضمن فعال کردن امکان دریافت پیامک، از تراکنش‌های انجام شده حساب خود مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.