برداشت پیله کرم ابریشم نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: پیله کرم ابریشم برای اولین بار در منطقه دیل گچساران برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، رئیس جهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه د این منطقه ۲۰ هزار لارو کرم ابریشم در مدت ۲۱ روز پرورش داده شده است گفت: هر کیلوگرم محصول پیله کرم ابریشم به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و برای خرید هر ۲۰ هزار لار کرم ابریشم به ۴۰۰ هزار ریال سرمایه نیاز است.
سیدعبدالوهاب پورالحسینی افزود: بر اساس مطالعات کارشناسی انجام شده ۲ روستای دیل و مارین در شهرستان گچساران قابلیت پرورش کرم ابریشم را دارد چرا که برای پرورش پیله کرم ابریشم به دمای ۲۵ تا۳۰ درجه نیاز است.
وی با اشاره به اینکه پرورش پیله کرم ابریشم در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ظرفیت تولید دارد، گفت: در حال حاضر لارو کرم ابریشم مورد نیاز بهره برداران این شهرستان از سوی کارشناسان شهرنطنز تامین می‌شود.
پورالحسینی ادامه داد: نوغانداران (مجریان تولید پیله کرم ابریشم) در کنار پرورش کرم ابریشم از توتستان این طرح می‌توان برای تولید توت خشک استفاده کرد که  قیمت این محصول در بازار هر کیلوگرم آن ۸۰۰ هزار ریال  به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱نفر متقاضی اجرای این طرح هستند اضافه کرد: صنعت نوغانداری اشتغالی کم‌ هزینه است و با کمترین سرمایه می‌توان اشتغال  ایجادکرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.