ارزش کالاهای قاچاق خط شوتی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۷ درصد رشد کرد

دنا نما: جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در استان توسط رانندگان خط شوتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حسین بهمنی اظهار داشت: در سه ماهه امسال ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۱۶۱ میلیارد ریال بوده که این میزان در مدت مشابه سال ۹۷ برابر با ۶۸ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: امسال تعداد خودروهای توقیفی خط شوتی ۶۲ دستگاه بود و در این راستا ۵۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۵۰۳ نفر دستگیر شده اند.

بهمنی بیان کرد: این میزان در مدت سه ماهه سال ۹۷ به ترتیب تعداد خودروها ۱۷۶ دستگاه، تعداد پرونده ۵۱۱ مورد و تعداد متهمین دستگیر شده ۶۰۴ نفر بود.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق کشف شده در این استان ۴۵۶ میلیارد ریال بوده که در این راستا ۸۱۴ خودرو توقیف و ۲ هزار و ۳۱۷ نفر دستگیر شده اند.

جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آمار در سال ۹۶ به ترتیب ارزش ریالی ۳۵۷ میلیارد ریال، تعداد خودروهای توقیف شده ۸۱۳ مورد و ۲ هزار و ۳۲۳ نفر نیز دستگیر شده اند.

وی افزود: مبدا خط شوتی های کهگیلویه و بویراحمد دیلم و گناوه و مقصد آنها برای تخلیه بار نیز اصفهان و به ندرت به طرف تهران عازم هستند.

بهمنی ابراز داشت: به زودی ایست بازرسی در محدوده جاده یاسوج به اصفهان ایجاد خواهد شد که به طور یقین از تردد این خودروهای شوتی جلوگیری خواهد کرد و به عنوان گلوگاهی برای این متخلفان عمل خواهد کرد.

جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر خودروهای حامل کالای قاچاق خودروهای خط شوتی هستند که به طور عمده بار آنها مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، انواع سلاح، لوازم خانگی، پوشاک، سیگار و فرآورده‌های نفتی است.

وی بیان کرد: از دلایل عمده گرایش افراد به پیوستن به خط شوتی موضوع بیکاری و نبود شغل برای جوانان است که می طلبد در این زمینه اقدامات موثر تری برای توسعه اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.