معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم گوشت تاریخ گذشته از زنجیره مصرف مردم یاسوج

دنا نما: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از ضبط و معدوم سازی ۲۵۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی تاریخ منقضی از زنجیره مصرف مردم در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان دکتر علی روئین تن گفت: طی بازدیدهای دوره ای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکزعرضه و فروش فرآورده های خام دامی، مقدار ۲۵۰ کیلو گرم گوشت گوسفندی تاریخ مصرف گذشته به تعداد ۱۶ لاشه کامل ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم از نظر بار میکروبی معدوم شد.

وی با اشاره به انجام بازرسی های مستمر بازرسان دامپزشکی افزود: برای اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی، این اداره بازدید های مکرری در ساعات اداری و غیر اداری از این مراکز انجام می‌دهد و با هر گونه تخلف بهداشتی به صورت جدی از طریق مراجع قضایی برخورد می کند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: انجام بازدید و نظارت‌های بهداشتی اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکزتولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های طیور شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد و امروز کار مجموعه دامپزشکی در سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است، چراکه به صورت مستقیم با سلامت افراد جامعه سر و کار دارند و باید با حساسیت ویژه به رسالتی که بر دوش دارند، عمل کنند.

وی از عموم شهروندان درخواست نمود: فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند و در هنگام خرید به داشتن کد پروانه بهداشتی و بهره برداری از اداره کل دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.