پروژه‌ای ۱۰ ساله که به موزه سپرده می‌شود!/ شمالی‌ترین پروژه یاسوج منتظرتدبیر مونسان

دنا نما: معاون رئیس‌جمهور برای حل مشکل و شکستن بن‌بست ده ساله پیش روی موزه یاسوج تدبیری به خرج دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و معاون رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده تا در همایش وجشنواره‌ای به نام عشایر ایران زمین شرکت کند.

سفر معاون رئیس‌جمهور می‌تواند با درایت مسؤولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مقدمه‌ای برای رفع برخی از مشکلات در استان باشد که یکی از آن‌ها موزه یاسوج است.

موزه یاسوج ۱۰ سال پیش و در دوره دولت قبلی در استان کلنگ‌زنی شد و اکنون با گذشت یک دهه از عمر این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است پروژه‌ای که باید بیش از دو تا سه سال تعیین تکلیف می‌شد اما همچنان در شمالی‌ترین نقطه شهر یاسوج خاک می‌خورد.

طبق گفته هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی و آن‌هایی که با هنر معماری آشنایی دارند ساختمان موزه یاسوج به هر چیزی غیر از موزه شبیه است که اولین ایراد مترتب بر آن را می‌توان همین مشکل ظاهری دانست.

اما مهم‌تر از همه به درازا کشیدن وضعیت موزه است که اعتبارات آن تاکنون قطره‌چکانی بوده و اگر توسط مسئولان استانی و کشوری همت بیشتری می‌شد اکنون موزه یاسوج به سرانجام رسیده بود.

اکنون باید از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست کرد تا با رعایت اصل عدالت‌محوری در توزیع اعتبارات و همچنین جلوگیری از به درازا کشیده شدن پروژه موزه یاسوج به صورت ویژه این پروژه را مد نظر قرار داده و به کمک استان بشتابد.

طبق آن چه که محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرده باید از محل اعتبارت استانی ۱٫۵ میلیارد تومان جهت تجهیز آزمایشگاه و قسمت اداری موزه یاسوج اعتبار در نظر گرفته شود تا بتوان از این ساختمان بهر‌ه‌برداری کرد.

اما با توجه به مشکلاتی که استان در زمینه بودجه و اعتبارات دارد نباید به اعتبارات استانی جهت راه‌اندازی موزه یاسوج چندان دل خوش کرد و ضروری است که معاون رئیس‌جمهور برای حل مشکل و شکستن بن‌بست ده ساله پیش روی موزه یاسوج تدبیری به خرج دهد./ فارس

پروژه‌ای ۱۰ ساله که به موزه سپرده می‌شود! شمالی‌ترین پروژه یاسوج منتظرتدبیر مونسان (۲)

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.