رسالت سنگین «شمسا» در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: در نشستی که چندی پیش با حضور فعالان بسیجی فضای مجازی برگزار شد سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح به معرفی شمسا پرداخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در دوره زمانه کنونی آن چه که بیش از هر چیز بر زندگی و اجتماع و کشور و جامعه جهانی اثر می‌گذارد فضای مجازیست تا آن جا که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و به کرات در خصوص فضای مجازی و ضرورت حضور سازنده در آن و پیشگیری از عواقب سوء تذکرات لازم را داده‌اند و حتی اعلام کرده‌اند که اگر رهبر نبودند مسؤولیت آن را بر عهده می‌گرفتند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت فضای مجازی به گونه‌ای است که دستگاه‌های فرهنگی کمتر برای آن برنامه دارند و اصولا رد پای دستگاه‌های فرهنگی در فضای مجازی استان یا اصلا دیده نمی‌شود و اگر هست چندان به نظر نمی‌آید و در مقابل هجمه‌هایی که به جوانان می‌شود بی‌خاصیت و بی‌اثر هستند.

در این بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فضای مجازی سپاه تا حدود زیادی خلا حضور دستگاه‌های فرهنگی در فضای مجازی را پر کرده و به صورت مستمر نشست‌ها و جلسات زیادی برای برنامه‌ریزی در این حوزه برگزار می‌شود و فرمانده جوان سپاه استان نیز نشان داده که فرماندهی این فضا را شخصا و به صورت عملیاتی در دست دارد.

در نشستی که چندی پیش با حضور فعالان بسیجی فضای مجازی در استان برگزار شد سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح با معرفی شمسا به حضار اظهار کرد: این مخفف شبکه مجازی سایبری انقلاب اسلامی است.

 سردار می‌گوید: دنیا نسبت به هر روز متفاوت‌تر می‌شود و دشمنان که همه چیز را از محرومین و مستضعفان جهان پنهان می‌کنند اما قائل به گسترش اینترنت و فضای مجازی در دورترین و محروم‌ترین نقاط جهان برای تحمیل خواسته‌های خود از این طریق هستند.

وی در ادامه از فعالان فضای مجازی استان به خصوص بسیجیان فعال در این حوزه می‌خواهد تا با خلق آثار و همچنین برنامه‌های به روز و قابل استفاده برای جوانان و نوجوانان به مقابله با هجمه‌های دشمن در عرصه فضای مجازی بروند.

خرمدل به کار شبکه‌ای تاکید می‌کند و معتقد است فضای مجازی استان باید درست مدیریت شود چرا که اگر استان به دلیل گذار از حالت سنتی به سوی وضعیت جدید روی ریل غلطی بیفتد امکان بازگشت آن وجود نخواهد داشت.

به گزارش دنا نما هنگامی به ارزش فعالیت حوزه فضای مجازی در استان پی‌می‌بریم که برخی خرافات و همچنین ترویج افکار ضد انقلابی در برخی شبکه‌های فضای مجازی جوانان استان را هدف گرفته هر چند که مردم و جوانان استان از بصیرتمندترین مردم و جوانان کشور محسوب می‌شوند./ فارس

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.