خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه با اجرای طرح مسکن امید در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن گفت: با اجرای طرح مسکن امید اقشار ضعیف و کارکنان دولت صاحب خانه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید محمدکاظم نظری در نشست ظهر امروز شورای مسکن و کارگروه بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه ریز مسائل مرتبط با مسکن مهر به حوزه سیاسی ارجاع داده می‌شود، گفت: در برخی مناطق کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورد با مشکلات، مسکن مهر به موقع اجرایی و عملیاتی نشد و  متقاضیان اعتراضاتی داشتند که عمده این اعتراضات به حق است چون پیمانکار و دستگاه‌های متولی به خوبی وظایف خود را انجام ندادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از خدماتی که باید ارائه می‌شد و زیرساخت‌هایی مانند انشعابات، محوطه سازی و راه اجرایی نشده و تاکید داریم که این زیرساخت‌ها در اولین فرصت حل شود تا شاهد مشکلاتی در حوزه مسکن مهر نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص بافت فرسوده و تداخل آن با بافت ناکارآمد و حاشیه‌نشین گفت: طبیعتاً بافت فرسوده و حاشیه‌نشین‌ استانداردهای لازم را ندارد و آسیب‌های اجتماعی در این بافت‌ها زیاد است.

این مسئول عنوان کرد: طی سال جاری دولت با اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده، فرصت طلایی در اختیار مردم قرار داده که مردم و مسئولان از این فرصت تسهیلات با بهره کم استفاده کنند.

نظری بیان کرد: این فرصت ارزشمند از سوی رسانه‌ها و همچنین شهرداری‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود و اگر مردم از این فرصت مطلع شوند به خوبی استقبال می‌کنند، ضمن اینکه در توزیع اعتبارات بافت فرسوده عدالت بین سه شهرستان بزرگ استان رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد مسکن اجتماعی یا مسکن امید در دستور کار است به همین دلیل دستگاه‌هایی که زمین هایی بلااستفاده دارند ملزم شدند آنها را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: حتی کمیته‌ای تشکیل شده تا اگر دستگاهی اطلاعات زمین‌های بلااستفاده خود را اعلام نکند خود این کمیته اقدام به شناسایی اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌ها برای مسکن‌های جدید کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با تسهیلات بازسازی بافت فرسوده که دولت قرار داده و مشخص شدن زمین‌های بلااستفاده، مشکل مسکن کارکنان دولت و مردم با اجرای طرح مسکن امید حل شود. طرح مسکن امید در راستای کنترل قیمت مسکن که طی سال‌های اخیر به شکل بی رویه‌ای افزایش داشته اجرا می‌شود و تلاش شود روند اجرای مسکن امید برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف جامعه هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.