افتتاح و کلنگ زنی سه طرح کشاورزی در شهرستان دنا

دنا نما: سه طرح کشاورزی با اعتبار حدود ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی، سه طرح کشاورزی شامل کلنگ زنی طرح آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از باغ‌های منطقه کوخدان و طرح پرورش قارچ دکمه‌ای و بهره برداری از طرح بسته بندی میوه جات خشک ) با اعتباری قریب به ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها، عملیات آبرسانی به باغ‌های منطقه کوخدان را در راستای رونق و تولید اقتصادی و کاهش مصرف آب مهم دانست و گفت: این طرح که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود، ۳۰۰ هکتار از باغات این منطقه را پوشش می‌دهد.

غلام محمد زارعی، شهرستان دنا را یکی از شهرستان‌های مستعد در زمینه کشاورزی عنوان کرد و افزود: حدود ۸۰۰۰ هکتار اراضی متناسب با کشاورزی و باغداری در شهرستان دنا وجود دارد که با پیگیری‌های انجام گرفته حدود ۴۰۰۰ هکتار از این اراضی‌ها تحت پوشش سیستم‌های آبیاری تحت فشار و یا سیستم انتقال آب هستند و عملیات آبرسانی ۴۰۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

علی پور سرپرست فرمانداری دنا نیز گفت: با کلنگ زنی طرح عملیات آبرسانی به اراضی و باغات منطقه کوخدان، مشکل آب کشاورزی زمین‌های بیش از ۲۰۰ باغدار را برطرف می‌کند و همچنین با بهربرداری از طرح پرورش قارچ دکمه‌ای که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود زمینه اشتغال برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و پنجاه نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

وی افزود: طرح بسته بندی میوه جات خشک با ظرفیت ۵۰۰ تن و هزنیه حدود یک میلیارد تومان برای ۱۰ نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز گفت: سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی طرح‌های مختلف کشاورزی را دارند علاوه بر مشاوره رایگان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در سراسر استان، در اسرع وقت مجوز‌های لازم را نیز برای اجرای طرح‌های آن‌ها صادر می‌کنیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.