هزار پنل جدید خورشیدی به عشایر استان واگذار می شود/ عشایر برای ثبت نام به ادارات امور عشایر مراجعه کنند

دنا نما: مُجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری یک هزار پنل جدید خورشیدی به عشایر این استان در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش دنا نما، حمید محمدپور ” در گفت و گو با رسانه ها با بیان اینکه این پنل ها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد ، اظهارداشت: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی گفت: در روز چهارم مردادماه امسال یک هزار پنل عشایری در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع و البته آئینی بصورت نمادین در منطقه عشایری ” ماه پرویز یاسوج ” نیز با حضور برخی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مُجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

محمدپور ، وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل ها عنوان و یادآورشد: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

وی ترغیب و تشویق عشایر در استفاده از پنل های خورشیدی برای جلوگیری از تخریب جنگل و مصرف چوب در مصارف خانگی را نیز نقش تعیین کننده ای برشمرد.

** عشایر برای ثبت نام به ادارات امور عشایر مراجعه کنند

مُجری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از عشایر این استان خواست برای دریافت پنل های جدید به ادارات امور عشایر استان در یاسوج و سایر شهرستان ها مراجعه کنند.

محمدپور گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی کامل برای واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر استان را داشته و امیدواریم لیست متقاضیان پنل های خورشیدی از سوی این اداره کل عشایر در کمترین زمان ممکن به این شرکت ارسال شود.

به گزارش دنا نما ، ۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.