اختصاص ۳۰ هزار دز واکسن خارج از سهمیه به کهگیلویه و بویراحمد/کنترل ورودی های استان

 

دنا نما؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با پیگیری‌ های انجام شده دومین محموله واکسن خارج از نوبت به زودی وارد استان می شود، گفت: مرحله اول واکسن خارج از نوبت ۲۰ هزار دوز بود و مرحله دوم واکسن خارج از نوبت ۳۰ هزار دوز است.

به گزارش دنا نما؛ حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان با ابراز تاسف از رفتارهای خودخواهانه در جامعه، گفت: کسی که نسبت به سلامت مردم بی توجهی کند به همه بی رحمی کرده است و واقعا امر ناپسندی است.

وی، افزود: در واقع فردی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند باشخصیت است اما فردی که ماسک نمی زند در واقع اقدام زشتی مرتکب شده و باید با وی برخورد شود.

کلانتری، ادامه داد: برخی از هم استانی ها هنوز قدرت سرایت و کشندگی این ویروس را باور نکرده اند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان با شیب نزولی بیش از ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان در ماه های گذشته ۹۱ درصد بوده که این میزان به ۷۴ درصد کاهش یافته است.

وی، تاکید کرد:چنانچه این شیب نزولی ادامه داشته باشد و برخی افراد از ماسک استفاده نکنند و در مراسمات خاکسپاری و دورهمی ها شرکت کنند باید منتظر روزهای بحرانی و مرگ و میر عزیران مان باشیم.

کلانتری با اشاره به ایام محرم، عنوان کرد: سیمای شهر باید سیمای حسینی باشد اما با این وجود تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: هیچ مراسمی نباید در مکان سربسته برگزار شود و افراد در هیات ها باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تردد کاروان های زیارتی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و باید از برگزاری مراسمات تشییع جنازه شلوغ در استان ممانعت شود.

کلانتری ادامه داد: تمامی ورودی های استان با حضور نیروهای انتظامی، سپاه، فرمانداری ها، هلال احمر، راهداری و غیره کنترل و از ورود پلاک های غیر بومی به استان به جد جلوگیری می شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی جدی باید به مدت حداقل یک تا ۱۰ روز آینده از ورود خودروهای غیر بومی به استان ممانعت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هیچ کس از هیچ جای استان های دیگر قصد سفر به کهگیلویه و بویراحمد را نکند زیرا با توجه به تصمیمات ستاد کرونا و شرایط خاص کرونا، استان از پذیرش گردشگر معذور است.

کلانتری تصریح کرد: ظرف یک ماه گذشته گام های مهمی در حوزه گسترش بیمارستان های استان برداشته شد تا در این ایام کرونایی با مشکلی مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: بیمارستان های نرگسی گچساران و کلینیک دهدشت افتتاح شدند و به هم استانی ها در حال ارائه خدمت هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی نیز در حال تکمیل بوده و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

کلانتری ادامه داد: ۷۰ درصد تجهیزات این بیمارستان در بهمئی انبار شده است و ۸۵ درصد ساختمان این بیمارستان پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: این بیمارستان ظرف ۴۵ روز آینده باید توسط پیمانکار تکمیل تا به مردم خدمات رسانی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خبرهای خوش برای هم استانی ها در شهرستان کهگیلویه، بیان کرد: نمونه های تست کرونا آزمایشگاه دهدشت مورد تایید پاستور قرار گرفته، سی تی اسکن در مرکز شهر نصب و احداث بیمارستان مکمل دهدشت نیز نهایی شده که به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.