جلسه هم اندیشی انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرپاتاوه

دنانما: جلسه هم اندیشی رؤسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرپاتاوه در راستای بهره گیری از ظرفیت های انجمن اولیاء و مربیان مدارس برگزار شد.

به گزارش دنانما، در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی و ضرورت همراهی خانه و مدرسه و بهره گیری از ظرفیت های انجمن اولیاء و مربیان مدارس جهت همسویی خانواده ها با اهداف آموزشی و تربیتی مدارس، جلسه هم اندیشی رؤسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرپاتاوه با حضور حجت الاسلام دکترسیادت امام جمعه بخش پاتاوه، مدیران و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش شهرستان، بخش،شعبانی ،مدیرنمایندگی آموزش و پرورش  در مدرسه ابتدایی هجرت پاتاوه برگزار شد.

 دراین جلسه ابتدا، آقای پارسا شعبانی؛ مسئول نمایندگی آموزش وپرورش بخش ضمن خیرمقدم ،پیرامون اهمیت انجمن اولیا و مربیان و نقش کلیدی رؤسای انجمن در مدارس صحبت نمودند.

شعبانی،به تشریح و توضیحات کامل آیین نامه اجرایی مدارس و شرح وظایف رؤسای انجمن اولیا و مربیان برای حضار پرداخت.

امام جمعه پاتاوه مدعو،و سخنران این مراسم،به تشریح حقوق فرزندان از منظر قرآن کریم وآیات وروایات وروانشناسی به ده حق فرزند به گردن والدین اشاره واظهار داشت: یکی از مهم‌ترین حقوقی که دین مبین اسلام برای فرزندان تعریف کرده است، انتخاب نام نیکو برای آنهاست که در روایات نیز از آن به «نخستین نیکی به فرزند» یاد شده است.

دکترسیادت ،آموزش نوشتن علم ودین،تربیت،وفا به عهد،رفتارعادلانه با فرزندان ودانش آموزان ، مهربانی ،رفتار کودکانه با فرزندان ودانش آموزان، بازی کردن به آنها و عدم تنبیه بدنی را از دیگر وظایف ده گانه والدین درقبال فرزندان ،گریزی زد وافزود:یکی از نکاتی را که اسلام تاکید کرده است، نکته تربیتی تعلیم وتربیت است،که در سوره مبارکه «جمعه»می خوانیم: «ویزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه»یعنی۱۲۴هزارپیغمبر ودوازده امام ویکصدچهارده کتاب آسمانی همه آمدندکه اول ما را تربیت کنند بعدما را تحت تعلیم وآموزش قرار دهند.

امام جمعه تصریح کرد: ما به موازات علم، به موازات پیشرفتهاى علمى، پیشرفت اخلاقى و تزکیه‌ى اخلاقى و نفسى پیدا نکرده‌ایم؛ این عقب‌ماندگى است.خداوند بر مؤمنان منت نهاد[نعمت بزرگی بخشید] هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند. در قرآن هر جا تزکیه و تعلیم از زبان پروردگار است، تزکیه مقدم است بر تعلیم؛آن هم تعلیم کتاب و حکمت – «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه»

حجت الاسلام سیادت،به رفتار نمونه اشاره وتاکید کرد: لازم است که رفتاری مثبت و کنترل شده نزد فرزندتان بروز دهید چرا که بهترین الگوی رفتاری کودکان والدینشان هستند. افراد با تماشای دیگران یاد می ‌گیرند،بچه ها هر آنچه را که می‌شنوند تکرار و از آنچه می‌بینند تقلید می‌کنند. مراقب ایجاد الگوی رفتاری نامناسب در رفتار‌های ناگهانی خود باشید.

۵۴۳۲۱

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.