استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰۰ معتاد جزء ۲ استان پاک کشور است

دنا نما: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با جمعیت ۷۲۰۰ نفری معتادان در زمره دو استان پاک کشور قرار دارد.

 سید ناصر رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به برنامه‌های روز جهانی مبارزه به اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های فرهنگی متعددی در استان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها برگزاری یادواره ۱۲ شهید مبارزه با مواد مخدر بود.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور سه هزار و ۷۸۰ شهید در راه مبارزه با این پدیده خانمان‌برانداز به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، گفت: در استان تعداد ۱۲ شهید مبارزه با مواد مخدر داریم که در این میان تعداد ۴ نفر از پرسنل انتظامی هم به درجه جانبازی نائل آمده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان آماری از وضعیت اعتیاد در استان گفت: اگر جمعیت استان را در حال حاضر کمی بیش از ۷۰۰ هزار نفر حساب کنیم تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ معتاد در کل استان داریم که نشان‌دهنده جمعیت بسیار کم آماری ۱٫۰۸ درصدی است.

رضایی افزود: با توجه به این آمار در می‌یابیم که استان ما تقریبا از این حیث در کشور پاک است و جزء دو استان پاک کشور هستیم اما این آمار نافی اقدامات پیشگیرانه ما نیست.

وی از روی آوری از مواد مخدر سنتی به صنعتی به عنوان پدیده‌ای خطرناک سخن به میان آورد و گفت: اکنون وضعیت بسیار بدتر از گذشته شده و مصرف مواد مخدر صنعتی جان جوانان را به صورت مستقیم مورد هدف قرار داده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به همین منظور باید به فکر آگاهی‌بخشی به قشر جوان باشیم لذا نشست‌هایی را در سراسر استان با حضور اقشار مختلف از جمله دهیاران و شهرداران و ورزشکاران و نخبگان و اهالی هنر در طول هفته گذشته برگزار کردیم.

این مسئول گفت: بهترین راه برای جلوگیری و پیشگیری اقدامات فرهنگی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چنین برنامه‌هایی را در طول سال برگزار خواهد کرد.

 

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.