برگزاری ۱۲۰ برنامه از سوی بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته بسیج

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ برنامه مختلف طی هفته بسیج از سوی بسیج عشایر استان برگزار می شود.

به گزارش دنا نما، حسن رضایی روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج افزود: سرکشی از خانواده شهدای عشایر، برگزاری نشست بصیرتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی بومی و محلی، تجلیل از رزمندگان ایثارگر دوران دفاع مقدس عشایر، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، حضور بسیجیان عشایر در همایش روز پنجم آذر ماه، یادواره شهدای عشایر بصورت حوزه ای و برگزاری میز خدمت در مناطق عشایری از مهمترین این برنامه ها در هفته بسیج از سوی بسیج عشایر استان است.

وی اظهار کرد: طی این هفته بیش از ۱۰۰۰بسته معیشتی در بین خانواده‌ای نیازمند عشایری توزیع می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم های پزشکی و دامپزشکی به مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۳ مرحله واکسیناسیون دام عشایر انجام شده است.

رضایی تصریح کرد: در قالب رزمایش فاطمی ۵۰ گروه جهادی عشایر در مناطق عشایری استان در زمینه های مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دو پروژه آبرسانی به دو منطقه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طی هفته بسیج آبرسانی به دو منطقه صحه زیلایی و دلی بجک مارگون افتتاح و به بهره برداری می رسد که حدود ۱۰۰خانوار از این پروژه بهرمند می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به مناسبت هفته بسیج مراسم جشن ازدواج آسان به سبک محلی و سنتی عشایری در استان برگزار. می شود و ۳۱۳ جهیزیه با کمک خیرین به زوج های جوان اهدا خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: کلنگ زنی پروژه ساخت حسینه، جداول کشاورزی و آبرسانی شرب و کشاورزی به مناطق عشایری سپیدار و دشتروم در هفته بسیج امسال انجام می شود.

وی با اشاره به مسایل اخیر در کشور، اظهار کرد: استکبار جهانی دنبال تسخیر کشورهاست و وقتی نمی تواند از طریق جنگ نظامی به هدف خود برسد وارد جنگ ترکیبی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه وظیفه مسئولان بیشتر است و باید با کارها و اقدامات جهادی به این مردم شریف و نجیب خدمت کنند و مشکل مردم با تبعیض ها، فسادها و بی عدالتی هاست.

گفتنی است که جامعه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.