اضافه شدن ۹۲ مدرسه به فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد طی امسال

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۹۲ مدرسه به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است.

به گزارش دنا نما، سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این تعداد مدرسه در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته، تکمیل و تحویل شده اند.

وی اظهار کرد: ۳۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز و بدون معارض استان کهگیلویه و بویراحمد در حال جمع آوری هستند که تا کنون ۳۵ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهر ماه سال ۱۴۰۲ هیچ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر بدون معارض در استان نخواهیم داشت.

حسینی با اشاره به کذب بودن سرانه فضای آموزشی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور تصریح کرد: سرانه آموزشی این استان ۸.۳ متر مربع به ازای هر دانش آموز ثبت شده است در حالی که سرانه واقعی این استان حدود پنج متر مربع و در شهرستان بویراحمد سه متر است بطوریکه هم اکنون در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجهیم.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته در سطح کشور در حال اصلاح این سرانه هستیم که از مهر ماه ۱۴۰۲ این سرانه تغییر خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مهر ماه امسال تاکنون ۳۲ زمین چمن مصنوعی ورزشی درون مدرسه ای تحویل آموزش و پرورش استان داده این و همچنین بیش از ۳۰ چمن مصنوعی نیز از سوی آموزش و پرورش ساخته شد.

حسینی تاکید کرد: مهرماه امسال بیش از ۷۰۰ موتورخانه مدارس استان تعمیر و بازدید شدند و نگذاشتیم در فصل سرما دانش آموزی در استان بدلیل سرما و نبود سیستم گرمایشی از کلاس درس محروم شود.

وی تصریح کرد: در سطح استان سرویس بهداشتی۱۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی امسال برای تجهیزات مدارس استان اختصاص داده شد. همچنین ۳۰۰ کامپیوتر و ۸ هزار متر موکت خریداری و تحویل مدارس دادیم.

حسینی با اشاره به وجود مدارس سنگی ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۷۶۶مدرسه نا ایمن با ۱۸۳۰ کلاس درس در این استان وجود دارد.

حسینی اظهارکرد: ۹۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۸۰ هزار متر آسفالت در مدارس استان انجام شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.