نبود آب کشاورزی از مهمترین مشکلات اهالی روستای دارشاهی دنا

 دنا نما: نبود آب کشاورزی از مهمترین مشکلات اهالی روستای دارشاهی بود که در بازدید مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا از این روستا مطرح شد.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا، تاج‌امیری فرماندار دنا، گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صبح امروز با مردم روستای دارشاهی دیدار کردند.

در این دیدار اهالی روستای دارشاهی مشکلات و دغدغه‌های خود را با مسئولان مطرح کردند.

ایرج آشنا عضو شورای اسلامی روستای دارشاهی در این دیدار با اشاره به مشکلات این روستا، اظهار کرد: کشاورزی راه امرار معاش مردم دارشاهی است، ولی متأسفانه آب جداول کشاورزی این روستا که قدمت ۲۵۰ ساله دارد، قطع شده است.

وی از مسئولان خواست تا به طور جد برای آب کشاورزی این روستا چاره‌اندیشی کنند.

این عضو شورای اسلامی روستای دارشاهی به وضعیت روشنایی، جاده و معابر این روستا اشاره کرد و گفت: جاده، کوچه‌ها و خیابان‌های این روستا به دلیل گازرسانی تخریب و به همین شکل رها شده است که امیدواریم در ترمیم خیابان‌ها و کوچه‌های روستای دارشاهی اقدامی صورت گیرد.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در دیدار با مردم روستای دارشاهی که در مسجد این روستا برگزار شد، اظهار کرد: از اعتبارات ماده ۱۸۰، ۵۰۰ میلیون تومان برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی این روستا تخصیص داده می‌شود.

جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با قدردانی از نماینده مردم بویراحمد و دنا به جهت پیگیری‌های خوبی که برای جذب اعتبار از محل ماده ۱۸۰ انجام داده است، گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، هشت میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این مبلغ با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در شهرستان دنا، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص یافت.

گوهرگانی اظهار کرد: امیدوارم در امسال نیز اعتبارات خوبی به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شود، تا بتوانیم کارهای زیربنایی خوبی در شهرستان دنا انجام بدهیم.

وی از کشاورزان روستای دارشاهی خواست تا با تشکیل تعاونی کشاورزان این روستا، زمینه تعامل و همکاری مسئولان و کشاورزان را فراهم کنند.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.