قول نامه های صوری عامل گرانی مسکن و خودرو در استان

دنا نما: مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد به اطلاعات در حد صفر مشاوران املاک و خودرو در این استان اشاره کرد و گرانی‌ها در این دو حوزه را به همین دلیل دانست.

در نشست مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها به مناسبت هفته قوه قضاییه که هر یک از مسئولان دستگاه قضایی استان مشکلات دستگاه زیرمجموعه خود را مطرح می‌کردند سعید محوری نیز به بیان مشکلات ثبت اسناد و املاک استان اشاره کرد.

وی با انتقاد شدید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که شناختی از این دستگاه ندارند، اظهار کرد: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات لازم این دستگاه را تخصیص ندهند روند اجرایی شدن فرایندهای الکترونیکی شتاب نخواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از انتقادات خود نسبت به رویکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کسب مبلغ ۳٫۵ میلیارد تومان درآمد و میزان ۱۰ درصد مازاد بر درآمد در سال ۹۳ را از نکات مهم و ارزشمند در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این دستاورد مهم با تلاش همکاران ثبتی ما در استان محقق شد که باید مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این دستگاه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

این مسئول سپس با اشاره به اینکه در سال ۹۲ از مجموع ۲۷ دفتر ازدواج و ۱۱ دفتر طلاق مستقر در استان به صورت مستمر ۶۰ مورد بازرسی صورت گرفته، افزود: میانگین ماهانه آن برای دفترها هر ۴ ماه یکبار مورد بازرسی بوده و در سال ۹۳ نیز هر دفتر در طول سال چهار مرتبه مورد بازدید قرار گرفته است.

محوری تعداد دفاتر اسناد رسمی در کل استان را ۵۸ دفتر اعلام و اظهار کرد: از مجموع بازرسی‌های نظارتی در سال ۹۳ به صورت میانگین هر دفتر ۵ مرتبه مورد بازدید قرار گرفته است.

وی از وجود تعداد ۹۴۴ مشاور املاک و ۲۱۷ مشاور خودرو در سطح استان خبر داد و گفت: عدم انجام نیازسنجی در استان از یک سو و متروک ماندن قانون راجع به دلالان باعث شده که به ازای هر ۷۰۰ نفر در استان یک مشاور وجود داشته باشد که اطلاعات بسیاری از این مشاوران در حد صفر است.

محوری بخش اعظمی از قول‌نامه‌های این استان را صوری ذکر کرد و گفت: همین کارها باعث شده که قیمت خودرو و مسکن در استان چنین افزایش پیدا کند و هر کسی بنا به سلیقه و نظر خود قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

 

۱ نظر

  • باسلام خدمت مسئولین ومردم شریف وهموطنان عزیزم .خدمتتان عرض کنم با تحقیقات زیادی که کارشناسان ازاد مسکن انجام داده اند مهم ترین عامل گرانی مسکن ۱-اولین مورد مهم خود اتحادیه املاک مسکن وبانکهاهستند صددرصد شک نکنید ۲-دومین مورد سایت بزرگ جسثجوی مسکن ایران فایل وامثالهم است ۳- سومین موردبنگاههای املاک مسکن ریزو درشت هستند. بدلیل اینکه شما وقتی قیمت مسکن خودتان را بروی سایت های بی طرفی چون دیوار و دودوتا و مشاور جهت اطلاع عموم برای فروش اگهی میکنید ونیاز به فروش مسکن خود دارید می بینید مسکن مثل و مشابه مسکن خود را  حتی ارزانترهم پیدامیکنید.ولی وقتی بسایت جستجوی مسکن ایران فایل وسایت هایی که وابسته به اتحادیه املاک هستندوملکهای مشابه ملک شماراکه از ان خودشان ویا ملاکین بزرگ  میباشد خیلی گرانتر از ملک شما بمعرض دید عموم گذاشته اند طوری بشما القا میکنندکه شمافکرمیکنید مسکن ارزان نشده است وطمع رادرشمابیدارمیکنندکه شما مسکن خودرادوست نداری بانرخ روز بفروشی ومسکنت روی دست شما میماند ویک رکود کاذب ایجاد میشود. امیدوارم توانسته باشم منظورم را رسانده باشم. حالا خودتان بروید یک تحقیق ساده ومقایسه بکنیداگربه این نتیجه نرسیدید والسلام

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.