نزاع دسته‌جمعی در زمره جرائم خشن قرار دارد و مجرمین به اشد مجازات خواهند رسید

دنا نما: حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با گرامیداشت هفتم تیرماه سالگرد شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار کرد: دستگاه قضایی شهیدان زیادی برای اجرای عدالت داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی برای برقراری عدالت و امنیت از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کند و دستگاه قضایی هم به وظایف خود عمل خواهد کرد.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه به همه همکاران خود در این استان در ادامه نسبت به بروز برخی از جرائم و تخلفات و مسببین آن‌ها هشدار جدی داد.

مزارعی در خصوص نزاع‌های دسته‌جمعی خاطرنشان کرد: نزاع دسته‌جمعی در زمره جرائم خشن قرار دارد و با چنین جرمی در استان به جد مقابله می‌شود و مجرمین به اشد مجازات خواهند رسید.

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه نباید این جرم در صدر آمار جرائم استان باشد چراکه به وجهه و چهره استان خدشه‌ وارد می‌کند، افزود: برای استان خوشایند نیست که چنین جرمی در آن وجود داشته باشد، بنابراین کسانی که در نزاع‌های دسته‌جمعی در کهگیلویه و بویراحمد شرکت می‌کنند بدانند شعبه ویژه‌ای برای این‌گونه پرونده‌ها در نظر گرفته شده و مجازات آن‌ها پشیمان‌‌کننده است.

این مسئول ارشد قضایی در استان، پرونده نزاع دسته‌جمعی را پرونده در حد قتل دانست و گفت: مجرمین آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا با مجازات پشیمان‌کننده روبه‌رو نشوند.

مزارعی در بخش دیگری از اظهارات خود به برخی از محافل که در آن‌ها مقدسات رعایت نمی‌شود، اشاره کرد و گفت: تالارهای عروسی و باغ‌های تفریحی حواسشان جمع باشد که چشمان تیزبین دستگاه قضایی اقدامات آن‌ها را رصد کرده و چنین اماکنی را پلمب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در برخورد با جرائم با کسی تعارفی نداریم و جانمان را برای این کار گذاشته‌ایم، افزود: دستگاه قضایی با همه توان برای سالم‌سازی محیط تلاش می‌کند.

این مسئول در ادامه به یکی دیگر از دغدغه‌های خود و همکارانش در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: از مدیران دستگاه‌ها و ادارات می‌خواهم که نظارت جدی بر صحت و سلامت کارهای دستگاه‌ زیرمجموعه خود داشته باشند.

مزارعی تصریح کرد: در سالم‌سازی محیط‌‌های اداری تلاش شود چراکه دستگاه قضایی با چشمان تیزبین مراقب اوضاع است و برای مثال در بحث استخدام‌ها شایستگی افراد و نمرات آزمون را در نظر بگیرند.

وی وظیفه مدیران حوزه اقتصاد و فرهنگ را سنگین دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری شود تا مشکلات و معضلات اجتماعی را نداشته باشیم.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.