مردم باید عدالت را برقرار کرده و عمل کننده به آن باشند نه اینکه به این امر وادار شوند

دنا نما: مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به حادثه هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران باوفای انقلاب، گفت: تمام قشرهای جامعه موظفند قوه قضاییه را برای اجرای عدالت، ایجاد امنیت و احقاق حق یاری دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ابراهیمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در یاسوج افزود: آیت الله دکتر بهشتی به عنوان معمار قوه قضاییه کشور به دلیل داشتن شخصیت چندبعدی الگویی مناسب برای مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم است.

وی با اشاره به اینکه عدالت به معنای قرار گرفتن هر چیز در جای خود است، بیان کرد: بنا به فرمایشات آیت الله دکتر بهشتی عدالت اخلاقی زمینه ساز تحقق عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه است.

۷ tir ..

ابراهیمی اظهار کرد: عدالت تنها مربوط به مسایل مادی و اقتصادی نیست بلکه تمام امور جزیی و کلی را شامل می شود.

وی عنوان کرد: عدالت از نظر دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد به طوری که با بینش و جهان بینی یک مسلمان مرتبط است.

ابراهیمی ابراز داشت: در مورد اهمیت چشمگیر عدالت همین بس که نظام آفرینش بر اساس آن بنا نهاده شده و محور جامعه اسلامی نیز عدالت در ابعاد مختلف است.

۷ tir .
وی افزود: آنچه امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد مساله برقراری کامل عدالت در زمینه های گوناگون است.

ابراهیمی بیان کرد: مردم باید به طور خودجوش عدالت را برقرار کرده و عمل کننده به آن باشند نه اینکه به این امر وادار شوند.

وی اظهار کرد: افرادی می توانند عدالت را در جامعه برقرار کنند که اهل تقوا باشند.

معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه والای امر قضاوت، گفت: مهمترین اهداف و وظایف قوه قضاییه شامل ایجاد امنیت، احقاق حق و اجرای عدالت است.

رحیم آوند افزود: چنانچه در جامعه ای امنیت نباشد ادامه زندگی در آن امکان پذیر نیست و به لطف الهی ایران اسلامی اکنون یک کشور امن و عاری از هرگونه ناامنی در دنیا است.

avand

وی بیان کرد: یکی از ابزار و لوازم مهم برای تحقق عدالت و احقاق حق در جامعه وجود فضای اداری و نیروی انسانی در دستگاه قضایی است در حالی که قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه مشکلات و کمبودهایی دارد.

آوند بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: بسیاری از دادگاه ها و دادسراهای کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان های فرسوده و یا استیجاری مستقر هستند.

وی عنوان کرد: از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود برای رفع مشکلات کمبود فضای اداری و نیروی انسانی دادگستری این استان اقدامات لازم را انجام دهند.

آوند ابراز داشت: وجود تقوا در یک جامعه موجب کاهش بسیاری از جرایم می شود زیرا بی تقوایی ریشه بخش عمده ای از انواع آسیب های اجتماعی بوده و از دلایل اصلی تشکیل پرونده در محاکم قضایی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.