تجمیع مدارس کم جمعیت استان با رعایت تمام جوانب امر انجام شود

دنا نما: معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمیع مدارس دارای تعداد دانش آموزان اندک این استان با رعایت تمام جوانب امر و به نحو مطلوب انجام شود به گونه ای که تبعات اجتماعی منفی نداشته باشد.

 فتاح محمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برخی نقاط این استان که امکان تجمیع مدارس کم جمعیت وجود ندارد می توان با روش هایی شامل استفاده از سرباز معلم و یا بکارگیری ظرفیت تشکل های مردم نهاد دارای شرایط اقدام به پوشش تحصیلی دانش آموزان کرد.

وی بیان کرد: کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به زودی هزینه مورد نیاز برای تجمیع مدارس کم جمعیت استان و مقرون به صرفه بودن و یا نبودن چنین اقدامی را برآورد و ارایه دهند.

محمدی اظهار کرد: نتایج این بررسی ها در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در صورت تصویب نهایی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: پیگیری های لازم از طریق استانی و ملی به منظور تامین اعتبار لازم برای تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شود.

محمدی ابراز داشت: نامه ای از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز تجمیع مدارس کم جمعیت این استان به دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ارسال می شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تجمیع مدارس کم جمعیت استان با توجه به کمبود اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش ضروری است و اقدامی ارزشمند به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی افزود: باید تمام جوانب امر به ویژه پرهیز از اختلاط دانش آموزان پسر و دختر در تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مدنظر متولیان امر باشد.

وی بیان کرد: اختلاط دانش آموزان پسر و دختر علاوه بر آنکه ممکن است تا حدودی موجب اُفت تحصیلی آنان شود بروز برخی مشکلات اخلاقی و تربیتی را نیز به دنبال دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.