از ابتدای دولت تدبیر و امید ۹۰۸ پروژه اقتصادی و عمرانی در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

سید موسی خادمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۷۱ مورد عمرانی و ۳۵ پروژه دیگر نیز کلنگ‌زنی می‌شود که امیدواریم این پروژه‌ها تا حدودی در رفع محرومیت و توسعه استان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی افتتاحی هزینه و ۱۳ میلیارد نیز برای عمرانی کلنگ‌زنی در نظرگرفته شده است، عنوان کرد: پروژه‌های متعدد عمرانی آماده افتتاح در استان از جمله تامین آب اراضی امامزاده جعفر با اعتبار هزینه شده ۴۰ میلیارد تومان، تصفیه خانه فاضلاب و جاده باغچه سادات را داشتیم که بنا به دلایل مختلف در این هفته افتتاح نمی‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۹۰۸ پروژه اقتصادی و عمرانی در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

خادمی بیان کرد: از این تعداد ۷۷۱ مورد عمرانی و ۱۳۷ مورد نیز اقتصادی و در مجموع ۷۴۸ مورد افتتاحی و مابقی کلنگ‌زنی است.

وی اظهارکرد: اعتبار هزینه شده و یا مورد نیاز این پروژه‌ها ۶۳۷ میلیارد تومان بوده که برای ۴۳۶۵ نفر اشتغال ایجاد شده است و از این میزان اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان هزینه پروژه‌های افتتاحی و ۱۰۸ میلیارد تومان باید هزینه پروژه‌های کلنگ‌زنی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جمع اعتبارات مصوب عمرانی این استان در سال گذشته ۳۵۲ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۹۴ به ۶۴۰ میلیارد ریال رسیده که این موضوع بیانگر توجه ویژه دولت به این استان است.

خادمی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات سال ۹۲ استان ۱۶۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و در سال ۹۳ از مجموع ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به استان ۳۰۰ میلیارد تومان جذب شد اما به علت عقب ماندگی تاریخی هر چقدر اعتبار به استان اختصاص داده شود کافی نیست و باز هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: ۶ میلیارد تومان در سال ۹۱، ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۹۲ و در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون به دهیاری‌های این استان اختصاص داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتمام طرح آمایش استان کهگیلویه و بویراحمد تا سه ماه آینده بیان کرد: امید به فعالیت‌های اقتصادی در این استان افزایش پیدا کرده به طوری که سال گذشته در زمینه تحقق درآمد مشخص شده ۱۲۷ میلیارد تومانی استان شاهد عملکرد بیش از ۳۰ میلیاردی از این مبلغ هستیم که این موضوع بیانگر فعالیت‌های اقتصادی مفید در استان است.

خادمی با بیان اینکه اقتصاد در این استان رونق یافته است، عنوان کرد: امسال ۱۸۷ میلیارد تومان درآمد برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۵۶ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی از عملیاتی شدن راه‌ آهن “یاسوج- اقلید” در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه اجرایی شده اما در یک برنامه‌رسمی با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن بصورت رسمی آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی این استان بیانگر افزایش فعالیت‌های اقتصادی در استان است. بطوریکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان کسب شد در حالی که در آمد مصوب ۱۲۷ میلیارد تومان بود اما درسال ۹۲ در آمد استان ۸۳ میلیارد تومان بوده است. سال گذشته در تحقق درآمد دومین استان کشور بوده ایم.

خادمی گفت: امسال ۱۸۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان ۵۶ میلیارد تومان تاکنون محقق شده است.

وی تأکید کرد: افزایش اعتماد عمومی، افزایش وحدت و رشد فهم متقابل، مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر دولت یازدهم است و هم اکنون این استان در آرامی کامل به سر می‌برد و دچار مسائل حاد اجتماعی و تند سیاسی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار را شروع کرد که کشور در وضعیت مناسب اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، وحدت اجتماعی، اعتماد به دولت و اعتماد عمومی دچار مشکلاتی بود و مردم در سال ۹۲ رای به تغییر با عنوان تدبیر و امید دادند.

خادمی با اشاره به اینکه موفقیت تیم هسته‌ای در تاریخ ماندگار است، افزود: اگر دولت تدبیر و امید در این دو سال هیچ کاری نکرده باشد همین جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای به عنوان یک دستاورد بزرگ و ماندگار کافی است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور دولت را با تورم بیش از ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۶ تحویل گرفت، عنوان کرد: اگر کاستی های سالهای اخیر را ناشی از سوء مدیریت و تحریم ها بدانیم عامل اصلی و جدی این کاستی ها سوء مدیریت بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دستاورد سیاست داخلی دولت را اعتماد عمومی مردم عنوان و اظهارکرد: دولت در عمل ثابت کرده که با مفاسد مبارزه و ریشه آن را در ادارات می‌خشکاند که همین موضوع سبب رضایت مردم شده است. دولت در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و سیاست داخلی توفیقات زیادی داشته است که اثرات آن در جامعه و زندگی مردم ملموس است.

خادمی با بیان اینکه در این استان هیچ فردی دنبال زمین زدن کسی نیست، بیان کرد: همه عناصر سیاسی از هر تفکری نگاهشان در زمینه توسعه همه جانبه استان یکسان است که این موضوع جای خوشحالی دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعامل خوب و مطلوبی بین نماینده ولی فقیه در استان، مدیران استانی و مجمع نمایندگان استان وجود دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.