۷۰ هزار کارت ملی هوشمند امسال در کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود

دنا نما: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ هزار کارت ملی هوشمند تا پایان امسال در این استان صادر می شود.

 سیدمحمدعلی تقوی افزود: تاکنون بیش از ۲۵ هزار کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم ، تصریح کرد: بیش از ۳۰ ایستگاه در اداره های ثبت احوال شهر های استان،دفاتر پیشخوان و اداره پست آماده خدمات رسانی به متقاضیان هستند.
تقوی اظهار کرد: با توجه به اینکه صدور شناسنامه مکانیزه بروز انجام می شود گفت: نوجوانانی که ۱۵ سال آنها تمام شده و قصد عکس دار شدن شناسنامه خود را دارند،شناسنامه آنها ضمن عکس دار شدن مکانیزه هم می شود.
وی عنوان کرد: هزینه صدور شناسنامه جدید برای تمامی گروهای مشمول ۱۷۰ هزار ریال و هزینه شناسنامه المثنی نیز ۲۲۰ هزار ریال است.
تقوی ادامه داد: اداره کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در فرآیند جدید ثبت احوال نوین به ارایه خدمات حقوقی و سجلی شهروندان به طور کاملا الکترونیکی اقدام می کند.
وی ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم اداره کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد در استان و اتصال آن به شبکه آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال کشور است.
همگام با سیاستهای کلی سازمان ثبت احوال کشور و محقق شدن برنامه پنجم توسعه ثبت احوال موظف به فراهم نمودن زیرساختهای لازم و تأمین تجهیزات فنی برای ارائه خدمات سجلی و صدور اسناد هویتی بخصوص شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در کمترین زمان ممکن و کارت هوشمند ملی شده است.
بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۷۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۵۲ درصد در شهر ها و ۴۸ درصد در روستاهای زندگی می کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.