ضروری است که معضل نزاع‌های دسته‌جمعی در این استان برچیده شود

دنا نما:  آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی در آئین معرفی دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: اعطای مسئولیت به فردی که ظرفیت ندارد به معنای ادای امانت نیست و افراد لایق باید به مسئولیت برسند به ویژه در دستگاه قضایی و عرصه قضاوت تا عدالت را بین مردم برقرار کنند.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت جزو احکام الهی برای هموار کردن مسیر رشد و تعالی جامعه است، افزود: قضاوت اجر زیادی دارد و بی‌دقتی در آن نیز عذاب شدیدی به دنبال دارد و این امر بیانگر مهم بودن امر قضاوت است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: قضاوت مسند انبیا، اوصیا و صلحا است و چنانچه در جامعه‌ای رعایت نشود ظلم و جور و فساد رواج یافته و ظرفیت‌های جامعه معطل می‌ماند.

ملک حسینی با بیان اینکه عدالت ابزاری موثر برای به فعلیت رسیدن قابلیت‌های جامعه است، عنوان کرد: اگر حقوق عمومی در یک جامعه ضایع شود از دادستان توقع می‌رود دغدغه رفع آن را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری جزو رسالت‌های دادستان است و باید با تقویت فرایض امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد محیط نا امن برای متخلفان این امر مهم محقق شود، تصریح کرد: حقوق افراد گاهی در بیرون دادگاه و برخی اوقات نیز در درون دادگاه‌ها ضایع می‌شود که دادستان رسالت بررسی این امور را دارد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عشیره‌ای بودن و پیوندهای اجتماعی شاهد نزاع‌های دسته جمعی است که در این نزاع‌ها افراد غیر مجرم نیز دستگیر می‌شوند که نوعی ظلم و تضییع حقوق افراد است.

ملک حسینی با تأکید بر اینکه گزارش‌های مردمی ضابطان قضایی و نهادهای امنیتی در این زمینه محک زده شود، ابراز کرد: ضابطان قضایی باید حمایت شده تا سبب مقتدر شدن آنان برای جلوگیری از وقوع جرائم از جمله نزاع‌های دسته جمعی شود.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به دادستان سبب کاهش رفتارهای مجرمانه در جامعه می‌شود، افزود:گاهی اوقات نزاع‌های دسته‌جمعی منجر به آوارگی تعدادی از خانواده‌ها می‎شود که باید این فرهنگ نادرست در استان برچیده شود.

ملک حسینی با اشاره به اینکه دادستان تجسم اقتدار قوه قضائیه است، تأکید کرد: وقوع یک جرم کوچک و اندک در نظام مقدس جمهوری اسلامی ناپسند است و نباید شاهد هیچ جرمی باشیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع جرم باید در زمینه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی هزینه کرد، اظهار داشت: سازمان بازرسی چشم بینای قوه قضائیه برای پیگیری تا مرحله صدور حکم قضایی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار گسترش دعوت به خیرخواهی و تذکر دادن از سوی سازمان بازرسی در راستای جلوگیری از گسترش جرائم شد و تأکید کرد: نظارت و کنترل از سوی سازمان بازرسی استان بیش از پیش جدی گرفته شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.