اعتراض بانوان ورزشکار گچسارانی به نبود سالن اختصاصی

دنا نما: بانوان ورزشکار گچسارانی در حاشیه افتتاح چمن مصنوعی ۱۰۸ دستگاه گچساران با تجمعی اعتراضی همراه با در دست داشتن پلاکارد و بنر خواستار رسیدگی به درخواست اختصاص یک سالن برای ورزش بانوان این شهرستان شدند.

در حاشیه افتتاح مراسم بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی ۱۰۸ دستگاه گچساران در حالی که مسئولان استانی و محلی مشغول ضیافت پنالتی بودند، عده‌ای از بانوان ورزشکار گچسارانی با تجمعی در این محل خواستار رسیدگی به خواسته خود شدند.

عدم وجود یک سالن اختصاصی برای ورزش بانوان در گچساران و اختصاص این امر سبب این تجمع اعتراضی همراه با پلاکارد و بنرهایی در این خصوص شد.

سکینه سلیمانی مسئول امور ورزش بانوان گچساران در این تجمع خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در فصل زمستان به دلیل نبود سالن ورزشی اختصاصی ورزش مدارس دخترانه رو به تعطیلی می‌رود و به دلیل تایم صبح بودن مدارس دخترانه این موضوع به ورزش بانوان آسیب رسانده است.

ورزش گچساران

وی افزود: اداره‌کل با ما در فصل تابستان در ساعت‌های همکاری کرد اما این همکاری در فصل مدارس جوابگو نیست.

مسئول امور ورزش بانوان گچساران ادامه داد: ظاهرا بخشنامه‌ای اخیرا صادر شده که براساس آن باید ۲۰ درصد سالن‌ها گرفته شود یعنی ورزشکاران و هیئت‌های ما برای هر ساعت اجاره سالن ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند که با توجه به عدم درآمدزایی هیئت‌ها و نبود سالن اختصاصی برای ورزش بانوان، ورزش بانوان گچساران علناً در حال تعطیلی قرار دارد.

جهانگیر ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: بحث مزایدات قانونی وجود دارد که یکسری محدودیت‌های برای واگذاری سالن به ورزش بانوان ایجاد می‌کند.

وی افزود: گچساران با توجه به استقبال زیادی که بانوان در ورزش از خود نشان داده‌اند، طی یک‌ ماه آینده به دلیل اینکه سالن در اختیار افرادی دیگر است و باید منتظر اتمام قرارداد بمانند که اول مهرماه تاریخ اتمام قرارداد است.

ایزدپور ادامه داد: نظر بانوان گچسارانی بر سالن شهید ابوالقاسم است که از اول مهر این سالن را به خانم‌ها واگذار کرده و سالن دیگر را به فرد برنده مزایده دوم واگذار می‌کنیم.

پروانه پناهپوری داور ملی هندبال بانوان کشور نیز تبیین کرد: ما بارها در این خصوص تذکر دادیم اما دیر اقدام شد.

وی ادامه داد: بیشترین پتانسیل‌های ورزشی در سطح کهگیلویه و بویراحمد در گچساران وجود دارد که اگر به این پتانسیل‌ها توجه شود بسیار نام‌آور خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در حضور استاندار این استان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد تا پیگیر این خواسته بانوان ورزشکار گچسارانی باشد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.