روستای “سرتنگ تمنک” بخش پاتاوه در معرض یک فاجعه+ تصاویر

دنا نما: رانش زمین جان مردم اهالی روستای “سرتنگ تمنک” را تهدید می کند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی “دنانما” و درخواست اهالی روستای “سر تنگ تمنک” جهت انعکاس خبر ایجاد شکاف های عمیق در دیواره و کف خانه های اهالی و ایجاد حفره در زمین های روستا و تغییر بافت ظاهری این روستا به دلیل حرکت زمین و احتمال خطرات جانی و مالی و پیگیری آن، بخشدار پاتاوه از روستای فوق بازدید و در جریان امور مربوط به روستا قرار گرفت.

در این بازدید مشخص شد  بیشتر منازل مسکونی دچار خسارت گردیده و بیم آن می رود که فاجعه ای در اثر تخریب و آوار برای ساکنان به بار آید.

روستای تمنک
روستای تمنک

همچنین بخشدار پاتاوه به همراه دهیار روستای تمنک از نزدیک از منازل مسکونی مردم که دچار خسارت شده اند بازدید کرد و مردم روستا مشکلات روستا را بازگو کردند.

کرامت بزرگمهر در بازدید از ساختمان های خسارت دیده و گفتگو با مردم روستا قول مساعد داد که در اسرع وقت مشکل روستای سرتنگ تمنک در ستاد بحران استان مطرح شود.

روستای تمنک
روستای تمنک

بزرگمهر گفت: قول می دهم به عنوان خدمت گزار مردم پیگیر این موضوع باشم و با هماهنگی که با بنیاد مسکن شهرستان دنا انجام شده برای نوسازی منازل مسکونی هر خانوار مبلغ ۲۰میلیون تومان وام و ۵میلیون بلاعوض جهت مقاوم سازی ساختمان در اختیار اهاهی این روستا قرار گیرد.

روستای تمنک
روستای تمنک

محمدرضا دریانوش یکی از اهالی این روستا گفت: خانه ای را که با نظارت بنیاد مسکن مقاوم سازی کرده بودم و با هزاران مشقت آن را ساختم دیواره ها و کف آن ترک برداشته است.

وی ادامه داد: شب ها که در منزل مشغول استراحت هستیم صدای ترک خوردن دیواره ها را می شنویم و ترس از خطر احتمالی ما را به خوابیدن در بیرون از خانه وادار می کند.

روستای تمنک
روستای تمنک

فتحعلی بوسانه از ریش سفیدان این روستا نیز در این باره گفت: این روستا در یک شیب تند منتهی به رودخانه بشار در کنار ایستگاه گاز شترخون واقع شده است و چندین بار مشکل ترک خوردن کف و دیواره ای منازل این روستا را به استانداری و بنیاد مسکن شهرستان دنا اعلام کردیم ولی تا کنون اقدام عملی خاصی انجام نشده و انتظار می رود به دلیل ضعف مالی اهالی روستا نسبت به پرداخت تسهیلات جهت ساخت و مقاوم سازی مسؤلین اقدام کنند.

روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک
روستای تمنک

 

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.