در انتخابات نباید افرادی به مجلس راه یابند که مرعوب آمریکا هستند

دنا نما: نماز وحدت بخش جمعه این هفته شهر پاتاوه به امامت حجت الاسلام و المسلمین افشار امام جمعه بر گزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دنا نما؛ خطیب جمعه پاتاوه با توصیه خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات. به مبحث، خطبه، هفته گذشته پیرامون امربه معروف ونهی از منکر، به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران اشاره وبیان کرد: قرآن می فرماید:از میان شما گروهی باید دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر کند؛حساب این گروه از حساب وظبفه عمومی جداست. این دسته باید با قدرت وامکانات وارد شوندوجلوی منکرات را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین افشار امر به معروف و نهی ازمنکر، را به ماشینی که در خیابان یک طرفه بر خلاف مسیر حرکت می کند، تشبیه کرد وگفت :دو وظیف وجود دارد،یکی وظیفه عمومی رانندگان است که تخلف اورا با بوق و چراغ به او می فهمانند، وی ک وظیفه ای هم پلیس دارد او را جریمه کند.

وی افزود:در قرآن کریم نام آمرین به معروف در کنار انبیاست وبر خلاف بعضی که خیال می کنندرستگاری در انزوا وگوشه گیری است ؛ قرآن رستگاری را تز کسانی می داند که دیگران را دعوت به خیر و امر به معروف می کند.

دکتر افشار افزود: در زمان جاهلیت گروهی از جوانان مشرک با هم پیمان بستند که اجازه ندهند، به مسافران مکه تجاوز و ظلمی شود و از هر مظلومی حمایت کنند ودر آن روزها پیامبر اکرم (ص) هنوز مبعوث نشده بود در این حرکت سرکوب و مقابله با ظالمین جوانان مکه شرکت کرده و بعد از نبوت فرمود: الان نیز اگر در دفاع از مظلوم دعوتم کنند شرکت می کنم.

افشار به رابطه توحید با امر به معروف و نهی از منکراز زبان نبی اسلام پرداخت و اظهار کرد:کلمه لا اله الا الله عذاب الهی رااز انسان دور می کند ، به شرط آنکه این کلمه مبارک مورد تحقیر قرار نگیرد و به فرموده پیامبراسلام اگر گناهان علنی انجام گیرد ولی گناهگار را نهی نکند به خدا اهانت شده است.

امام جمعه پاتاوه در پایان خطبه عبادی نماز به ارتباط امر به معروف ونهی از منکر با امامت گفت: سیدالشهداء از بزرگترین آمران به معروف فرمودند: آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی شود.

ریس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به یکی از بیانات اخیر رهبر عزیز انقلاب در سخنرانی های اخیرشان پیرامون نفوذ دشمن ، به ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: وقتی دیدبان انقلاب نقطه را بیان می فرمایند ؛ مبتنی بر اطلاعات دقیقی است که نقشه راه مردم و جوانان را ترسیم می کند.

وی گفت: این دیدگاه دشمنی که از هیچ خباثتی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب کوتاهی نکرده این دشمن را به دید رقیب دیدن یکی از راههای نفوذ آن دشمن به ایران اسلامی است.

دکتر افشار، به سخن حضرت امام (ره) که فرمود؛ آمریکا شیطان بزرگ است اشاره کرد و گفت:خداوند درباره شیطان می فرماید:شیطان را بعنوان دشمن بگیرید و کافرین را بعنوان دوست و رفیق نگیرید و دشمن یعنی آمریکا شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و از جمله در بحث انتخابات برنامه ریزی کرده و در انتخابات، نباید افرادی به مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری راه یابندکه مرعوب آمریکا هستند.

خطیب جمعه پاتاوه به مطرح کردن مبحث از سوی رهبر معظم اشاره و بیان کرد: ما اگر از درون قوی شویم، با توجه به پتانسیل طبیعی مثل نفت و گاز که به ما نیاز دارند می توانیم قدرتمند تر وبدون نیاز به آمریکا و غرب در عرصه بین المللی همانطور که تا الان بوده ایم حرفمان را بزنیم و الان قسمت عمده ای از انرژی دنیا مثل نفت و گاز و مواهب طبیعی در ایران است، دنیا به ما نیاز دارد.

دکتر افشاردر پایان خطبه دوم نماز به مقوله فرهنگ بعنوان یکی از راه های نفوذ دشمن هم گریزی زدند و بیان کرد:موسیقی ها ی وارداتی، کتاب ها، شخصیت های فرهنگی ، که طرفدار صهیونیست ها هستند از عرصه های نفوذ دشمن است و همین طور مسئولین فرهنگی که به مقوله فرهنگ دینی بی توجه اند باید مواظب باشند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.